وضعیت صنعت استخراج رمزارزها در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود


ICTna.ir - مجلس شورای اسلامی در جلسه‌های علنی خود در هفته جاری، گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد وضعیت صنعت استخراج رمزارزهای جهان روا و مبادلات داخلی آن در کشور را بررسی می‌کند. به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این موضوع در اجرای تبصره یک ماده 45 آیین‌نامه داخلی مجلس هفته جاری در صحن علنی بررسی خواهد...

ICTna.ir - مجلس شورای اسلامی در جلسه‌های علنی خود در هفته جاری، گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد وضعیت صنعت استخراج رمزارزهای جهان روا و مبادلات داخلی آن در کشور را بررسی می‌کند.
وضعیت صنعت استخراج رمزارزها در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این موضوع در اجرای تبصره یک ماده 45 آیین‌نامه داخلی مجلس هفته جاری در صحن علنی بررسی خواهد شد.
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس پیش از این درباره این گزارش گفته بود: مجلس به دنبال قانون‌مند کردن رمزارز‌ها در کشور است و در شرایط تحریمی یکی از راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌ها از مسیر تخصصی، می‌تواند موضوع رمزارز‌ها باشد.
کمیسیون اقتصادی مجلس قصد دارد پس از ارایه این گزارش براساس ماده 45 آیین نامه داخلی آن را به طرحی تبدیل کند که در آن سازوکار‌های جدیدی برای رمزارز‌ها و فعالیت در این زمینه در نظر گرفته شود.
به گفته پورابراهیمی، وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی صدور مجوز برای فعالیت‌های اقتصادی، وزارت نیرو به عنوان دستگاهی که برق مورد نیاز این مجموعه‌ها را تامین می‌کند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان بستر فضای مجازی که امکان تبادلات را فراهم می‌کند، مجموعه تصمیماتی که وزارت اقتصاد و دارایی در بحث مبارزه با پولشویی در کشور می‌گیرد و نیز بانک مرکزی به عنوان رابط در تبدیل ارز‌های دیجیتالی از محور‌های اصلی بحث رمزارزهاست که در طرح مجلس برای هر کدام از این مجموعه‌ها تکالیفی درنظر گرفته خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...