پایین آمدن سن مبتلایان به کرونا، خطری جدی برای شهرستان جهرم است


پایین آمدن سن مبتلایان به کرونا، خطری جدی برای شهرستان جهرم است

شیراز-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: متاسفانه سن بیماری کرونا در شهرستان جهرم پایین آمده و ابتلای افراد به صورت خانوادگی شده که بسیار خطرناک است.

به گزارش ایرنا، محمد رحمانیان یکشنبه در جلسه ستاد شهرستانی کرونا با بیان اینکه استمرار دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان مهم است، افزود: وضعیت شهرستان جهرم همچنان قرمز است و روزانه ۲۵۰ تست pcr و ۱۵۰ تست سریع گرفته می‌شود.
وی اظهار داشت: در تست سریع، آمار مبتلایان بین ۱۰ تا ۱۵درصد است که نشان‌دهنده این است که شهر همچنان بسیار آلوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ بیمار در بخش درمان بیماری کووید۱۹ بیمارستان پیمانیه بستری هستند، اظهار داشت: اگر روند ابتلا و بستری بیماران همچنان ادامه داشته باشند، قطعاً با کمبود تخت بستری روبه‎‌رو خواهیم شد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان پیمانیه جهرم ۱۰ بیمار بستری هستند که حال ۶ نفر از آنها وخیم است که در بین آنها دو بیمار با سن ۳۰ و ۴۵ ساله نیز وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه روزانه ۱۰۰ عدد داروی رمیدسیویر درجهرم استفاده می‌شود گفت: در حال حاضر در بیمارستان دو مادر باردار به کووید جهش یافته از نوع انگلیسی بستری شده‌اند که وضعیت تنفس یکی از آنها مساعد نیست.
رحمانیان با بیان اینکه آمار فوت شهرستان جهرم طی هفته‌های گذشته ‍‍‍‍‍‍پایین آمده است، اظهار کرد: البته آمار فوتی در بیمارستان‌ جهرم وجود دارد که اهل شهرستان های اطراف هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: اگرچه ممکن است فرد مبتلا به ویروس کرونا جهش یافته موسوم به انگلیسی در روزهای اول علامتی نداشته باشد، در هفته اول ‍۶۰درصد ریه اش درگیر این ویروس می‌شود.
وی با تشکر از اصناف شهرستان که همکاری ویژه برای کنترل بیماری داشته‌اند افزود: تعطیلی اصنافی که در گروه ۲، ۳ و ۴ هستند تا زمانی که وضعیت قرمز است ادامه دارد و محتمل است در صورت پایین آمدن آمار‍‍‍‍‍‍ اواخر هفته مجوز بازشدن مشاغل گروه ۲ و ۳ شهرستان نیز داده شود‍.
وی با بیان اینکه کنترل بیماری در مرکز شهر بسیار خوب انجام شده، اما نگران حاشیه شهر جهرم هستیم، تصریح کرد: وضعیت بخش سیمکان و شهرستان خفر همچنان بحرانی است و کمتر از ۵۰درصد از مردم ساکن در مناطق حاشیه شهر و روستایی از ماسک استفاده می‌کنند.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، بخش‌های کردیان و مرکزی از دیگر مکان هایی است که ابتلای بیماری در آنجا همچنان بالاست.
وی ادامه داد: بیماریابی و غربالگری افراد در تمام بخش های شهرستان و همین طور شهرستان خفر در قالب طرح شهید سلیمانی در حال اجرا است.
رحمانیان تأکید کرد: توانستیم با انجام بیماریابی خانه به خانه توسط تیم مراقبت در منزل ناقلین بسیاری را شناسایی کنیم.
به گفته وی تاکنون یک هزار و ۲۰۰ دوز واکسن در جهرم تزریق شده است و دانشگاه علوم پزشکی جهرم یک هزار و 600 دوز واکسن دیگر در روزهای آینده دریافت خواهد کرد که به گروه‌هایی که در اولویت هستند تزریق می‌شود.

دستور فرماندار برای انسداد ورودی یک بوستان در شهر جهرم
فرماندار ویژه جهرم نیز در جلسه ستاد شهرستانی کرونا گفت: همراهی و همت مردم و اصناف یکی از دلایل آمار فوتی‌های پایین در شهرستان است.
مهدی شفیعیان افزود: محور تمام تصمیمات ما، سلامت مردم است و اگر محدودیتی ایجاد می شود به این دلیل است.
وی ابراز کرد: یکی از مکان های محتمل برای سرایت کرونا، بازار سرپوشیده جهرم بوده است و بیشترین آسیب به سلامتی خود فروشندگان وارد شده و از این رو لازم است محدودیتهای کرونایی برای این مکان ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به حضور خانواده‌ها در بارک کوهسار جهرم در ساعات آغازین شب افزود: لازم است شهرداری با ریختن خاک در ورودی پارک‌ کوهسار (پارک بالا) مسیر ورود به این پارک را مسدود کند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟