بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک


بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک

گجت نیوز اگر از طرفداران عناوین وی آر – Virtual Reality هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک آشنا شوید. در این مطلب به معرفی بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش پرداخته‌‎ایم؛ عناوینی که شما را مجبور به حرکت می‌کنند و حتی باعث می‌شوند تا عرق بریزید. همواره این... نوشته بهترین بازی های واقعیت مجازی برای...

اگر از طرفداران عناوین وی آر – Virtual Reality هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک آشنا شوید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش پرداخته‌‎ایم؛ عناوینی که شما را مجبور به حرکت می‌کنند و حتی باعث می‌شوند تا عرق بریزید.

همواره این تفکر وجود داشته که گیمرها، انسان‌های تنبلی هستند و سبک زندگی ناسالم و نادرستی دارند. این مسئله را در سال‌های اخیر، در رسانه‌های مختلف هم تماشا کرده‌ایم و شاید در اخبار یا برنامه‌های تلویزیونی دیده باشید که گیمرها چاق هستند و حتی نمی‌توانند از روی صندلی بلند شوند. اما حقیقت چیز دیگری است و به تدریج حتی خانواده‌ها هم متوجه شده‌اند که بازی کردن نه تنها آسیبی به سلامت انسان نمی‌زند بلکه از زوایای مختلف، می‌تواند مفید هم باشد.

بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش

با این حال، نمی‌توان انکار کرد که در هنگام بازی کردن به شکل سنتی، حرکت زیادی ندارید و نشستن زیاد (حتی برای کار کردن یا درس خواندن)، برای سلامتی مضر است. خوشبختانه، از زمانی که واقعیت مجازی وارد میدان شده، این مسئله بیشتر به حاشیه رفته و حالا افراد زیادی هستند که به وسیله هدست‌های VR، ورزش می‌کنند.

گاهی، بازی‌ها می‌توانند از باشگاه رفتن هم بیشتر باعث تحرک شما شوند و حتی نیازی نیست که از خانه خارج شوید. اگر صاحب هدست‌های واقعیت مجازی هستید، بازی‌های زیر را می‌توانید امتحان کنید. ناگفته نماند که تمامی این عناوین، لزوما در سبک ورزشی جای نمی‌گیرند اما به همان اندازه، شما را وادار به حرکت می‌کنند.

– بازی Blaston

بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک

بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک

در این بازی، گلوله‌ها به صورت صحنه آهسته به پرواز در می‌آیند و به بازیکن اجازه داده می‌شود تا آخرین نفس، به مبارزه بپردازد. در «بلستون» می‌توانید در مقابل بازیکنان دیگر (به صورت آنلاین) قرار بگیرید و یا با هوش مصنوعی حرفه‌ای و جان سخت بازی رقابت کنید.

این اثر مهیج، به تمرکز و سرعت عمل بالایی نیاز دارد و به تدریج، حرکات جدیدی یاد می‌گیرید که باید آن‌ها را پیاده سازی کنید. بازی دارای اسلحه‌های مختلفی هم هست و برای موفقیت، باید آن‌ها را به شکلی کارآمد استفاده نمایید. در Blaston، شاید همیشه پیروز نشوید اما تضمین می‌کنیم که عرق بریزید و خسته شوید.

– بازی Sprint Vector

بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرکبهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک

یک بازی ورزشی پلتفرمر که از طراحی رنگارنگی بهره می‌برد و حتی یک لحظه هم شما را آرام نمی‌گذارد. «اسپرینت وکتور» دارای ریتم سریعی است و باعث می‌شود تا ضربان قلبتان لحظه به لحظه بالاتر برود و رقابت نفس گیری را در کنار هفت بازیکن دیگر تجربه کنید.

بازی Sprint Vector شاید مشکلات ریز و درشتی هم داشته باشد اما از آنجایی که در تمام مدت در حال جا خالی دادن و حرکت کردن هستید، احتمالا متوجه این ایرادات نخواهید شد. این اثر را احتمالا فراموش نمی‌کنید زیرا کافی است برای چند ساعت آن را تجربه کنید تا روز بعد، بدن درد بگیرید. البته این بازی به اندازه‌ای لذت بخش است که خیلی زود برای بازگشت به آن، وسوسه می‌شوید.

– بازی Beat Saber

بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرکبهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک

بازی «بیت سیبر» که احتمالا نام‌اش را شنیده‌اید، یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی چند سال اخیر به حساب می‌آید که می‌تواند حسابی مخاطبان را به تکاپو بیندازد. در این بازی باید با شمشیری که در دست دارید، موانع پیش روی خود را تکه تکه کنید. شاید بازی در ابتدا آسان به نظر برسد اما کافی است سرعت آن را بالا ببرید تا ببینید چه اثر پرسرعت و دیوانه‌واری در مقابل شماست.

بازی Beat Saber در کنار چالش‌های فیزیکی، اثر سرگرم کننده‌ای هم به حساب می‌آید و احتمالا از انجام مراحل آن در کنار موسیقی‌های انرژی بخش، لذت زیادی خواهید برد. در ضمن اگر بر روی رایانه‌های شخصی بازی می‌کنید، خودتان را به مراحل پیش فرض بازی محدود نکنید و حتما به سراغ مراحل ساخته شده توسط طرفداران (Custom Maps) بروید که نوآوری‌های زیادی در میان آن‌ها دیده می‌شود؛ حتی می‌توانید با دو شمشیر بازی کنید.

– بازی Sword Master

بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرکبهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک

اگر رویای این را دارید که در دنیای واقعی شمشیر به دست بگیرید و در آن به درجه استادی برسید، بازی «سُرد مستر» این رویا را به حقیقت تبدیل می‌کند. البته اشتباه نکنید، این یک بازی آسان نیست و اگر در توصیف این بازی شنیدید که همانند «نسخه واقعیت مجازی دارک سولز» است، متعجب نشوید.

مبارزات بازی در یک محیط ۳۶۰ درجه اتفاق می‌افتند و در لحظاتی که برای زنده ماندن، تلاش می‌کنید، احتمالا متوجه نخواهید شد که چه قدر کالری سوزانده‌اید! این بازی در رابطه با تحمل، سرعت، واکنش‌های سریع و اراده است؛ اگر این فاکتورها را دارید، یکی از بهترین تجربه‌های عمرتان را خواهید داشت. اگر هم فکر می‌کنید فاقد چنین ویژگی‌هایی هستید، بهتر است که تمام تلاشتان را به کار بگیرید تا آن‌ها را در خود ایجاد کنید.

– بازی Eleven Table Tennis

بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرکبهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک

بعضی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که انجام تنیس روی میز / پینگ پنگ آسان است و چندان باعث عرق ریختن بازیکنان نمی‌شود اما اگر این ورزش را کمی تجربه کرده باشید، می‌دانید که انجام دادن آن به انرژی بالایی نیاز دارد. بازی «الون تیبل تنیس» یک برداشت مبتنی بر واقعیت از این ورزش ارائه می‌دهد و در آن می‌توانید با دوستان، بازیکنان دیگر و حتی هوش مصنوعی رقابت کنید.

حتی اگر علاقه زیادی به ورزش پینگ پنگ ندارید، باز هم توصیه می‌کنیم به سراغ این بازی بروید تا شاید نظرتان تغییر پیدا کند. بازی Eleven Table Tennis توانسته امتیاز ۱۰ از ۱۰ را در پتلفرم استیم از سوی مخاطبان بدست بیاورد که نشان دهنده کیفیت بالای آن است.

– بازی OhShape

بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرکبهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک

این بازی از همان ابتدا برای این طراحی شد که بدن شما را به حرکت در بیاورد و معمولا قبل از اینکه تسلیم شوید، ورزش روزانه خود را به طور کامل انجام داده‌اید! واقعا چه کسی فکر می‌کرد که ژست گرفتن، تا این اندازه اعتیادآور و در عین حال خسته کننده باشد؟

البته بازی OhShape تنها در رابطه با ژست گرفتن نیست بلکه باید جاخالی هم دهید و در کمتر از چند ثانیه، بدنتان را به شکلی در آورید که بتوانید از دیوار پیش رو عبور کنید. چپ و راست شدن، خم شدن و چمپاته زدن در هیچ بازی دیگری به این اندازه سرگرم کننده نیست.

– بازی FitXR

بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرکبهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک

این بازی که در گذشته با نام باکس وی آر (BoxVR) شناخته می‌شد، در مقایسه با عناوین فوق الذکر، پافشاری بیشتری بر تمرینات ورزشی دارد و البته این مسئله بدیهی است زیرا با رشته بوکس رو به رو هستیم و قاعدتا می‌دانید که این ورزش با کسی شوخی ندارد! این بازی دارای جزئیات و مکانیک‌های رئالیستیکی است و بر روی اکثر پلتفرم‌ها از جمله رایانه‌های شخصی و پلی استیشن ۴ در دسترس قرار دارد.

انجام بازی‌های پرتحرک، آن هم وقتی که هدست واقعیت مجازی بر روی صورت شما است؛ شاید چندان با سلیقه همگان سازگار نباشد و حتی باعث سرگیجه یا سردرد شود اما اگر با چنین مشکلاتی رو به رو نیستید، آثاری همچون بازی FitXR می‌توانند عرق شما را در بیاورند و به شکل غیرمنتظره‌ای، لذت بخش باشند.

– بازی Pistol Whip

بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرکبهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک

اگر سری فیلم‌های «جان ویک» را تماشا کرده باشید، احتمالا رویاپردازی کرده‌اید که چه اتفاقی می‌افتاد اگر قدرتی همانند او داشتید و می‌توانستید دشمنان متعددی را در کسری از ثانیه از پای درآورید. این بازی در واقع همان لحظات هیجان انگیز را شبیه سازی کرده است و در جهنمی از گلوله‌ها قرار می‌گیرید. تنها راه نجات هم مسلما این است که در حرکت باشید و ثابت باقی نمانید.

«پیستول ویپ» یکی از دلایلی است که چرا باید واقعیت مجازی را تجربه کرد و هر آنچه که انتظار دارید را ارائه می‌دهد. برداشت این بازی از ژانر شوتر اول شخص کاملا نوآورانه است و در یادها باقی می‌ماند، ضمن اینکه شما را وادار به جنب و جوش هم می‌کند.

– بازی The Thrill Of The Fight

بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرکبهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک

بعضی از بازی‌های بوکس همانند کرید (Creed: Rise to Glory) دارای بخش داستانی هم هستند و تجربه آن‌ها خالی از لطف نیست اما بازی «تریل آف د فایت» تنها بر روی عناصر واقع گرایانه متمرکز است و تنها تفاوت آن با بوکس واقعی شاید در این باشد که واقعا به صورت شما مشت نمی‌خورد.

این بازی از نظر گرافیکی و مکانیک‌های گیم پلی به شکلی ساخته شده که گاهی فراموش می‌کنید در حال بازی کردن هستید و در دنیای اثر غرق می‌شوید. خوشبختانه، این بازی بر تمامی سنین قابل انجام است و به شما کمک می‌کند تا خیلی زود در زمینه بوکس حرفه‌ای شوید (یا حداقل همانند بوکسورها کالری بسوزانید).

– بازی Supernatural

بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرکبهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش و تحرک

بازی سوپرنچرال اگر چه رایگان است اما برای تجربه آن به صورت کامل، باید اشتراک ماهیانه‌اش را تهیه کنید که البته ارزشش را دارد. بر خلاف دیگر عناوین این مطلب که اکثرا بر روی تمرین‌های بالاتنه پافشاری دارند، تمرینات این بازی برای تمامی عضلات و بخش‌های بدن است و البته این تمام ماجرا نیست، اگر به دنبال مدیتیشن یا یوگا هم هستید، این اثر شامل آن‌ها نیز می‌شود.

علاوه بر این‌ها، بازی پیشرفت‌های شما را تحت نظر می‌گیرد و اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین اجازه دارید تا در محیط‌های منحصربه‌فرد و آرامش بخش به تمرین بپردازید که هر کدامشان، حس و حال بخصوصی دارند. بازی Supernatural به همگان نشان می‌دهد که ورزش کردن مدرن باید چگونه باشد و می‌تواند به یکی از روتین‌های روزانه شما تبدیل شود.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های واقعیت مجازی برای ورزش را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟