زلزله به بخش های زیرساختی حرم بی بی حکیمه (س) آسیب وارد کرد


زلزله به بخش های زیرساختی حرم بی بی حکیمه (س) آسیب وارد کرد

مومنی شاد گفت: طبق گزارش های ارسالی، زلزله به بخش هایی از تاسیسات و زیرساخت های امامزاده بی بی حکیمه (س) خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، در پی وقوع زلزله ای به بزرگی ۵/۹ در مقیاس درونی زمین، بخش هایی از چهارمین قطب فرهنگی و مذهبی در جنوب کشور دچار خسارت شد.

«قاسم مومنی شاد» با اشاره به وقوع این زمین لرزه در گفت و گوی تلفنی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: طبق گزارش های ارسالی، زلزله به بخش هایی از تاسیسات و زیرساخت های بارگاه نورانی امامزاده بی بی حکیمه (س) خسارت وارد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هم اکنون در مسیر حرکت به سمت حرم بی بی حکیمه (س) هستند، اظهار کرد: طبق گزارش ها خوشبختانه زلزله خسارت جانی نداشته و به تاسیسات زیرساختی، بخش آبرسانی و آشپزخانه حرم آسیب وارد شده است.

وی یادآور شد: پل ورودی امامزاده نیز دچار آسیب شده و برق حرم مطهر بی بی حکیمه (س) هم اکنون نیز قطع می باشد.

***بقعه متبرکه حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) که طبق اسناد و روایات مختلف، از دختران حضرت امام موسی بن جعفر (علیه السلام) است در فاصله ۸۱ کیلومتری جنوب شهرستان گچساران در موقعیت خاص جغرافیایی در میان کوه هایی صعب العبور و درکنار چشمه ای جوشان قرار دارد.

زلزله به بخش های زیرساختی حرم بی بی حکیمه (س) آسیب وارد کرد

زلزله به بخش های زیرساختی حرم بی بی حکیمه (س) آسیب وارد کرد

سالانه بالغ بر یک میلیون نفر از سراسر کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس به زیارت بارگاه بی بی حکیمه (سلام الله علیها) خواهر تنی شاهچراغ (علیه السلام) در این شهرستان مشرف می شوند و به عشق اهل بیت (علیه السلام) راه پر پیچ و خم و ناهموار زیارتگاه بی بی حکیمه (سلام الله علیها) را از میان تپه ماهورهای بلند گچساران می پیمایند تا از این چشمه گوارای معرفت و حقیقت جرعه ای بنوشند.

این بقعه متبرکه در حدفاصل گچساران و بندر گناوه، همانند مرواریدی در میان تنگه ای عظیم و طویل می درخشد و زائران و عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) را به سوی خود می خواند. هم اکنون دو جاده دسترسی به این بقعه متبرکه وجود دارد که یکی از آنها از محور گچساران به گناوه منشعب می شود و دیگری از روستای باباکلان به سمت این امامزاده می آید.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا