8 هزار پرونده سنوات قبل در شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی رسیدگی شد


8 هزار پرونده سنوات قبل در شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی رسیدگی شد

ارومیه- ایرنا- رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‎غربی گفت: هشت هزار پرونده مربوط به سنوات گذشته در شوراهای حل اختلاف استان مورد رسیدگی قرار گرفته و از حالت راکد خارج شد.

هادی صمدی روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۷۳۷ پرونده از موجودی سنوات قبل شعب و ۶ هزار و ۹۷ پرونده نیز از موجودی اجرای احکام شورهای حل اختلاف استان در سال ۱۳۹۹ بود که مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ با تلاش و همت مضاعف کارکنان شوراهای حل اختلاف و جلوگیری از انباشت پرونده‌ها با اولویت صلح و سازش در دعاوی، تعداد قابل قبولی از پرونده‌ها مختومه و از آمار شورای حل اختلاف آذربایجان‌غربی کسر شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف آذربایجان‌غربی در سال گذشته ۲۳۱ هزار و ۱۹ پرونده بود، بیان کرد: طی این مدت ۲۳۳ هزار و ۷۵۶ پرونده مختومه شد که منجر به کاهش موجودی و عملکرد مثبت به میزان ۲ هزار و ۷۳۷ فقره شد که آمار قابل توجهی است.

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان ‎غربی افزود: میزان پرونده‌های موجودی واحدهای اجرای احکام استان نیز در ابتدای سال گذشته ۲۱ هزار و ۵۱۶ پرونده بود.

صمدی ادامه داد: همچنین در یک سال گذشته ۳۲ هزار و ۹۲۷ پرونده به اجرای احکام وارد شد و در مجموع ۳۹ هزار و ۲۴ پرونده اجرایی مختومه شد.

وی اضافه کرد: به این ترتیب میزان پرونده‌های مانده واحدهای اجرای احکام استان هم اینک ۱۵ هزار و ۴۱۹ پرونده است که به میزان ۶ هزار و ۹۷ فقره از موجودی این شعب کسر شده است.

به گزارش ایرنا شوراهای حل اختلاف از سال ۱۳۸۷ با تصویب مجلس شورای اسلامی راه اندازی شد، این شوراها زیر نظر قوه قضاییه صلاحیت رسیدگی به همه دعاوی مدنی و حقوقی، جرائم قابل گذشت و نیز رسیدگی به جنبه خصوصی جرائم غیرقابل گذشت را دارند.

یکی از اولویت های قوه قضاییه کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟