وضعیت شیوع کرونا در چهار شهر گلستان بالاتر از قرمز است


وضعیت شیوع کرونا در چهار شهر گلستان بالاتر از قرمز است

گرگان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با گلایه از تداوم برگزاری دورهمی خانوادگی و کاهش سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی مناطق استان گفت: شاخص بستری بیماران کرونایی چهار شهرستان بالاتر از قرمز است.

عبدالرضا فاضل روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: اگر به ازای هر صد هزار نفر سه نفر به دلیل کرونا بستری شوند، شاخص قرمز می شود اما در حال حاضر این شاخص در گرگان، کردکوی و مینودشت به هفت و در بندرگز به ۱۹ نفر رسیده است.

به گفته وی در حال حاضر از هر صد هزار گلستانی ۴.۴۲ نفر به دلیل کرونا بستری هستند و به همین دلیل وضعیت شیوع کرونا در استان قرمز است.

وی افزود: مهم ترین دلیل افزایش روز افزون تعداد بیماران کرونایی در این شهرها، کم توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و به خصوص حضور در نشست های خانوادگی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در شبانه روز گذشته شش نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند که این آمار بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا طی سه هفته اخیر است.

فاضل با اشاره به این که آمار متوسط بستری روزانه بیماران کرونایی گلستان در هفته گذشته ۱۱۵ نفر بود گفت که دیروز ۱۶۰ شهروند گلستانی به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند.

وی گفت: در حال حاضر هیچ بیمارستانی در شرایط بحرانی قرار ندارد اما اگر تعداد بیماران بستری به هزار نفر برسد برای خدمات دهی به آنان با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۸۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان بستری هستند که حال ۳۷ آنان وخیم است.

وضعیت شیوع کرونا در چهار شهر گلستان بالاتر از قرمز است

فاضل گفت: در ۲ ماه گذشته ۹ هزار و ۹۰۰ دوز واکسن وارد گلستان شد که ۹ هزار و ۱۸۷ دوز آن به کادر درمان، بیماران شیمیایی ریوی، پرسنل شاغل در مراکز بهداشت، شاغلان مرکز فوریت های پزشکی، خانه سالمندان و غسالخانه ها، کادر آزمایشگاه‌های خصوصی، بیماران خاص، پاکبانان، اعضای نظام پزشکی، کادر بیمارستان تامین اجتماعی، دندانپزشکان، بخش سی تی اسکن‌های خصوصی، انتقال خون و درمانگاه سپاه و تامین اجتماعی تزریق گردید.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان امروز یکشنبه نیز ۱۳ هزار دوز واکسن کرونا وارد استان شد.

وی به تزریق واکسن کرونای سهمیه پاکبانان به ۲ نفر از نیروهای غیر پاکبان شهرداری علی‌آباد کتول اشاره کرد و گفت: برای این شهرستان ۹ ویال (هر ویال واکسن چینی برای سه نفر) فرستاده شد که یک ویال از دست پرسنل شبکه بهداشت و درمان افتاد و واکسن از بین رفت و از هشت ویال باقیمانده که برای ۲۴ پاکبان در نظر گرفته شده بود، هفت ویال به ۲۱ پاکبان تزریق شد و یک پاکبان دیگر با یک ویال دیگر باقی ماند که برای هدر نرفتن آن، واکسن به ۲ نفر از نیروهای غیرپاکبان تزریق شد.

فاضل تاکید کرد: این کار خلاف مقررات بوده و به همین دلیل رییس شبکه بهداشت و درمان علی آباد از سمت خود برکنار شد.

استاندار گلستان هم در این جلسه با بیان این که شرایط شرق استان تا حدودی به آرامش رسیده اما در غرب وضعیت نگران کننده است گفت: اجرای محدودیت‌های کرونایی تا زمان مصوبه جدید ستاد کرونا برای رنگ‌بندی‌های شهرستان‌ها ادامه خواهد داشت.

هادی حق‌شناس اظهار داشت: در راستای اجرای این محدودیت ها، برگزاری نمازهای یومیه و تراویح در شهرستان‌های قرمز و نارنجی ممنوع است و همه فرمانداران ملزم به برخورد با متخلفین هستند.

وی با اشاره به نبود مشکل تجهیزات دارویی کرونایی و اکسیژن ساز در استان گفت: برخورداری از این تجهیزات نباید موجب خودداری از اجرای شیوه نامه ها و ساده انگاری کرونا شود.

استاندار گلستان ادامه داد: شهرداران و مدیران آرامستان‌ها مکلف هستند از برگزاری مراسمات ترحیم به صورت گسترده خودداری کرده و مدیران و معاونین استانی و ستادی نیز حق حضور در هیچ مراسمی را ندارند.

حق شناس گفت: برخی مدیران با برنامه دورکاری پرسنل خود در شهرستان‌های قرمز و نارنجی مخالف کرده و این مصوبه را اجرا نمی‌کنند که عدم تمکین به این مصوبه و قانون، جزو تخلفات اداری محسوب شده و با مدیران برخورد خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل