گیلان همدل برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد


 گیلان همدل  برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد

رشت- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان از راه اندازی پویش همگانی گیلان همدل از اول ماه مبارک رمضان تا عید فطر برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد در استان خبر داد.

علیرضا یزدانی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال در ماه مبارک رمضان بدلیل شیوع کرونا جشن گلریزان برگزار نمی شود؛ از این رو، تلاش شده تا با راه اندازی این پویش کمک های مردمی نیکوکاران به این زندانیان گسترده تر شود .

وی بیان کرد: در حال حاضر۶۴۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان های استان بسر می برند که ۴۶۰ نفر از این تعداد مشمول کمک ستاد دیه می شوند و برای آزادی این مشمولان ۱۸ میلیارد تومان نیاز است.

وی هدف از راه اندازی این پویش را همگانی کردن کمک های مردمی عنوان و تصریح کرد : در این پویش برای هر خیر ۲۰ هزار تومان پیش بینی شده تا تعداد بیشتری از مردم در این امر و برای بازگشت این زندانیان به کانون خانواده شرکت کنند.

وی اظهار کرد: مردم نوع دوست و خیران می توانند برای شرکت در این پویش از طرق مختلف واریز به شماره کارت ۵۵۵۹۸۳۷۰۰۵۱۶۴۹۸، شماره حساب ۰۸۰۰۲۰۹۹۰۰ و یا از طریق سامانه پرداخت از طریق تلفن همراه اقدام به کمک کنند.

یزدانی اظهار داشت: علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۲۳۲۱۲۲ ستاد دیه استان گیلان تماس بگیرند.

وی همچنین از آزادی ۳۸۰ نفر زندانی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع این زندانی ها ۲۴۲ میلیارد تومان بدهی داشتند که ۱۳۶ میلیارد تومان توسط شاکیان گذشت شد.

یزدانی اضافه کرد: همچنین نقدینگی تامین شده توسط خانواده های این زندانی ها یک میلیارد تومان بوده و ۹۳ میلیارد تومان نیز از بدهی آنها توسط مراجع قضایی تقسیط شده است.

مدیرنمایندگی ستاد دیه گیلان با ابراز امیدواری برای کمک های مردمی برای این زندانیان جرائم غیر عمد ادامه داد: ستاد دیه و خیرین نیز برای آزادی این زندانی ها ۱۲ میلیارد تومان کمک کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق