فرماندار مهاباد: روحانیون وضعیت حاد کرونا را به مردم انتقال دهند


فرماندار مهاباد: روحانیون وضعیت حاد کرونا را به مردم انتقال دهند

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: روحانیون و امامان جمعه به عنوان نخبه‌های دینی جامعه وضعیت حاد مقابله با کرونا را به مردم انتقال داده و شهروندان در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تشویق کنند.

عارف خدرلو روز یکشنبه در جلسه شورای روحانیون مهاباد افزود: روحانیون جایگاه خاص و ویژه ای در بین مردم داشته و از پتانسیل آنان برای تشویق شهروندان نسبت به رعایت نکات بهداشتی باید بخوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در شرایط جنگی مقابله با کرونا قرار داریم، اضافه کرد: ماموستاها در دفاتر ثبت ازدواج نیز باید به صورت جدی به زوج ها به برگزار نکردن تجمع و مراسم های عروسی در وضعیت کنونی تاکید کنند.

فرماندار مهاباد با اشاره به اینکه برخورد فیزیکی برای اعمال دستورالعمل‌های بهداشتی شایسته مردم نیست، اظهار داشت: هفته گذشته بررسی های میدانی از سطح شهر نشان داد کمتر از ۳۰ درصد شهروندان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند که با تصمیم گیری انجام شده هم اکنون شرایط بهتر شده است.

خدرلو، به جانفشانی های کادر درمان در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: ادامه روند افزایش مبتلایان و بستری شدگان باعث شده تمام تخت های ویژه برای بیماران حاد در شهرستان و حتی شهرهای همجوار پر شود.

وی با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی بهترین صلاح مقابله با کروناست، اضافه کرد: در همین راستا و برای تشویق مردم به استفاده از ماسک در اماکن عمومی پنج هزار عدد ماسک در چهار نقطه اصلی شهر در بین شهروندان توزیع شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز در این جلسه گفت: مشارکت و همکاری شهروندان در اجرای محدودیت های مقابله با کرونا خوب بوده و انتظار داریم این شرایط بیشتر شده و تا پایان محدودیت ها ادامه داشته باشد.

بهاالدین حسینی با بیان اینکه هم اکنون نرزدیک به ۸۰ درصد هسته مرکزی شهر تعطیل شده است، افزود: روز گذشته تمام پاساژهای سطح شهر، پارک ها و اماکن تفریحی و ورزشی به علت وضعیت حاد مقابله با کرونا تعطیل شد.

وی در پایان نسبت به کاهش استفاده از ماسک و عادی انگاری کرونا از سوی شهروندان ابراز نگرانی کرد گفت: سهل انگاری در استفاده از ماسک و عادی انگاری ویروس کرونا علاوه بر اینکه سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، اقتصاد و پویایی شهرستان را هم با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

در این جلسه مقرر شد آیین های نماز جمعه، نماز جماعت و آیین تراویح تا پایان ماه مبارک رمضان در مساجد برگزار نشود.

همچنین در ادامه جلسه هر یک از روحانیون در مورد نحوه تفهیم مردم نسبت به وضعیت قرمز مقابله با کرونا بحث و گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۳۴۰ مهابادی بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند؛ فوتی‌های روزانه کرونا در آذربایجان‌غربی نیز روز گذشته به ۲۷ نفر رسید که از ۱۰ آذر سال گذشته تاکنون بی‌سابقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان