بیمارستان صحرایی در تهران برای بیماران کرونایی برپا شد


بیمارستان صحرایی در تهران برای بیماران کرونایی برپا شد

رئیس بیمارستان فرهیختگان از راه اندازی کانکس‌های بیمارستان صحرایی در بیمارستان بوعلی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارائه خدمات بیشتر به بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.


رئیس بیمارستان فرهیختگان از راه اندازی کانکس‌های بیمارستان صحرایی در بیمارستان بوعلی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارائه خدمات بیشتر به بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سعید کریمی رئیس بیمارستان بوعلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به خدمات بیمارستان فرهیختگان به بیماران مبتلا به ویروس کرونا، اظهار کرد: بیمارستان بوعلی از ابتدای همه‌گیری کرونا در کشور، پذیرای بیماران حاد تنفسی و مبتلا به کرونا بود و ارائه خدمات به این بیماران در طی ۱۳ ماه گذشته قطع نشده و همچنان ادامه دارد.

او با بیان اینکه ۶۰ تخت بیمارستان بوعلی به درمان بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ اختصاص یافته است، افزود: متاسفانه با شروع موج چهارم کرونا در کشور و قرمز شدن وضعیت شهر تهران، ظرفیت تخت‌های بخش کرونا بیمارستان بوعلی تکمیل شد به طوری که تخت خالی برای بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا نداشتیم. پس از مواجهه با این شرایط، با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر گسترش خدمات کلینیکی به بیماران و در تعامل با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، یک بیمارستان صحرایی با تجهیزات مرکز درمانی در محوطه بیمارستان بوعلی راه‌اندازی شد.

رئیس بیمارستان بوعلی ادامه داد: خوشبختانه پس از استقرار و راه‌اندازی کانکس‌های بیمارستان صحرایی در بیمارستان بوعلی، از ابتدای هفته جاری ارائه خدمات کلینیکی و سرپایی به بیماران حاد تنفسی و مبتلا به کرونا که دچار درگیری خفیف بودند، آغاز شده است. به این ترتیب بیمارانی که نیازمند دریافت و تزریق دارو و اکسیژن‌درمانی سرپایی هستند، در بیمارستان صحرایی پذیرش شده و خدمات درمانی دریافت خواهند کرد.

کریمی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی بیمارستان بوعلی در حال حاضر دارای ۱۱ تخت مجهز است که در آینده به ۲۲ تخت افزایش خواهد یافت، گفت: این بیمارستان صحرایی از استاندارد‌های بالای جهانی برخوردار بوده و دارای تهویه و سرمایش مناسب و محیطی ایزوله است و به طور میانگین هر بیمار در طول روز می‌تواند حدود سه ساعت تحت درمان سرپایی قرار گیرد. به این ترتیب روزانه بیش از ۸۰ بیمار می‌توانند از خدمات کلینیکی بیمارستان صحرایی بوعلی استفاده کنند.

رئیس بیمارستان بوعلی با اشاره به شرایط کرونایی شهر تهران، از خیران سلامت خواست تا بیمارستان بوعلی که در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کووید در شرق تهران است را در انجام خدمات بهتر یاری کنند.

او اظهار کرد: هزینه نگهداری و درمان بیماران مبتلا به کرونا بسیار بالاست و بیمارستان بوعلی به عنوان یک بیمارستان عمومی همواره در خدمت مردم بوده و خواهد بود و کادر درمان بیمارستان نیز با تمام وجود در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا حضور دارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر