تمهیدهای لازم برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان گناوه در شب اندیشیده شد


تمهیدهای لازم برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان گناوه در شب اندیشیده شد

گناوه - ایرنا - فرماندار گناوه گفت: تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم برای اسکان اضطراری شبانه مردم در شهر و روستاهای زلزله زده این شهرستان اندیشیده شده‌است.

غلامرضا مهرجو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به شرایط کرونایی و پرهیز از تجمع، در صورتیکه پس لرزه‌ای در شب به وقوع پیوست از فضاهای ورزشی در شهر و روستا استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه به رغم شدت زمین لرزه خسارات شهرستان عمده و جزیی و بدون تلفات جانی بوده‌است، گفت: بیشتر خسارت‌های وارده به دیوارهای واحدهای مسکونی و بناهایی که قدمت طولانی داشتند و یا از استحکام لازم برخوردار نبودند وارد شده‌است.

فرماندار گناوه گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته میزان خسارت‌ها در ۶ روستا و بین ۶ تا ۱۰ درصد است که بیشتر مربوط به دیوارها و ترک خوردگی سقف خانه‌ها بوده‌است.

وی افزود: روستاهای گمارون، تاجملکی، بهمنیاری غربی و شرقی، کلر، کمالی و شول بیشتر درگیر بودند که تیم‌های امداد و نجات و بازرسی در ساعات اولیه وقوع زلزله به این مناطق اعزام شدند.

فرماندار گناوه افزود: زلزله به زیرساخت های برق، آب، گاز و ارتباطات تلفن خسارتی وارد نکرده‌است و شهرستان مشکلی در این زمینه‌ها ندارد.

مهرجو ادامه داد: بمحض وقوع زمین لرزه در این شهرستان بلافاصله تمهیدات لازم در زمینه تشکیل ستاد مدیریت بحران اندیشیده و دستگاه‌های اجرایی و مرتبط فراخون شدند و تیم های ارزیابی مشخص و به مناطقی که نیاز بود اعزام شدند.

فرماندار گناوه گفت: متعاقب زمین لزره، ارزیابی میدانی برای خسارات وارده بصورت کارشناسی توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر و اکیپ های بنیاد مسکن شروع شده‌است.

وی اظهارکرد آن دسته از واحدهایی که آسیب دیدند و ایمنی لازم نداشتند با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها شناسایی شدند و مقرر شد تا قبل از شب چادر برای اسکان اضطراری در اختیار آنان قرار گیرد.

مهرجو افزود: در حوزه کمک های معیشتی به آسیب دیدگان نیز با درایت امام جمعه و کمک خیرین شهرستان، به آن مناطق ارسال خواهد شد.

فرماندارگناوه گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران شهرستان در حال آماده باش کامل هستند و امکانات و تجهیزات شهرستان آماده شده‌است و شهرستان‌های همجوار نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی از مردم خواست به شایعه‌هایی که در فضاهای مجازی منتشر می‌شود به هیچ وجه اعتنا نکنند.

صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ۱۰ کیلومتری عمق زمین، شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر را لرزاند و این زلزله تا کنون ۲۵ پس‌لرزه به بزرگی ۲.۶ تا ۴.۴ ریستر داشته است.

این زمین لرزه باعث خساراتی به دیوارهای منازل مسکونی و مصدومیت ۴ نفر در روستاهای شهرستان گناوه و یک نفر در دیلم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...