ارتش در جنگ و در صلح مایه اطمینان و آرامش ملت است


ارتش در جنگ و در صلح مایه اطمینان و آرامش ملت است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: ارتش در جنگ و در صلح مایه اطمینان و آرامش ملت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان در مراسم گرامیداشت روز ارتش و رژه خودرویی نیروهای مسلح که امروز، ۲۹ فروردین با حضور جمعی از مسئولان استانی و فرماندهان نیروهای مسلح استان در میدان صبحگاه قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ خرم‌آباد برگزار شد با تبریک روز ارتش، اظهار کرد: لشکر ۸۴ لرستان جایگاه شهیدان و سردارانی چون شهید نقدی و فتح‌الهی است که در تمام عرصه‌های نظامی، دفاعی و اجتماعی خوش درخشیده است.

وی با اشاره به اینکه شهدایی چون فلاحی، فکوری، بابایی، فکوری و صیاد شیرازی جز بدنه اصلی ارتش و تربیت شده خانواده‌های مسلمان بودند، افزود: ارتشیان ندای امام امت در پیوستگی ارتش به امت در فطرت پاک ارتشیان نشست و همافران صحنه تاریخی را در ۱۹ بهمن ۵۷ رقم زدند، کمااینکه در ۲۱ بهمن با اینکه ژنرال‌های آمریکایی در ایران بودند و وظیفه داشتند ارتش را در مقابل امت قرار دهند، ارتشیان به مردم پیوستند و با پیوستن ارتش به مردم پیروزی انقلاب اسلامی ایران رقم خورد.

شاهرخی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب، ارتش در دفاع از مرزها، امنیت کشور را حفظ کرد و در راه امنیت مردم جان خود را فدا کرده و سلامت خود را به خطر انداخت، اضافه کرد: نیروهای مسلح از مظاهر اصلی قدرت ملی و ارتش از عناصر اصلی قدرت ملی است، چراکه امروز قدرت و توانمندی ارتش در دیپلماسی سیاسی و در مذاکره با ابرقدرت‌ها اثرگذار است.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به اینکه وقتی نیروی زمینی، هوایی و دریایی کارآمد ارتش وجود دارد، قدرت دیپلماسی ما بالا می‌رود و ما به این نیروهای مسلح فاخر و ارزشمند می‌بالیم، افزود: ویژگی دیگر نیروهای مسلح، کارآمدی آنان در صحنه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: در روایتی از امام علی(ع) آمده است که ارتش به اذن خدا دژ مستحکم مردم، مایه افتخار حاکمان و فرمانروایان، عزت دین و مایه امنیت است؛ به یک معنا نیروهای مسلح ستون فقرات کشور هستند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه با تدبیر مقام معظم رهبری قطعه‌سازی به‌عنوان جهاد خودکفایی در نیروهای مسلح شکل گرفته و قطعات مورد نیاز دفاعی به مهارت نیروهای مسلح ساخته می‌شود، گفت: این امر حاکی از آن است که تحریم نظام سلطه شکست خورده است و توان عملیاتی نیروهای مسلح در زمین، هوا و دریا به پیشرفته‌ترین تجهیزات مجهز شده است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه ارتش در رسیدگی به مردم در نوک پیکان خدمت‌رسانی بوده است‌، اضافه کرد: ارتش در جنگ و در صلح مایه اطمینان و آرامش ملت است و مردم به چنین ارتشی افتخار می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403