نامگذاری 29 فروردین به نام ارتش برای جلوگیری از انحلال این نیرو بود


نامگذاری 29 فروردین به نام  ارتش برای جلوگیری از انحلال این نیرو بود

بجنورد- ایرنا- فرمانده تیپ 130 شهید دلجویان خراسان شمالی گفت: نامگذاری 29 فروردین به نام ارتش جمهوری اسلامی از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی برای جلوگیری از انحلال این نیرو بود.

سرهنگ اسماعیل نامنی روز یکشنبه و همزمان با ۲۹ فروردین و روز ارتش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در فضای احساسی اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برخی از دوستان ناآگاه و برخی از دشمنان انقلاب اسلامی به بهانه های مختلف زمزمه انحلال ارتش را کوک کردند ، ولی امام راحل با درایت خاصی ضمن جلوگیری از انحلال این نیرو با نامگذاری ۲۹ فروردین به نام ارتش جمهوری اسلامی این نیرو را تقویت کرد.
وی اضافه کرد : ارتش همواره در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در خط مقدم پشتیبانی حمایت از نظام قرار دارد و عملیات غرورآفرینی در مبارزه با منافقین و پاکسازی اراضی از مین در مرزها نمونه هایی از این پشتیبانی هاست.
سرهنگ نامنی با اشاره به وظیفه ارتش جمهوری اسلامی در حفظ و مراقبت شبانه روزی و تامین امنیت مرزها کشور خاطرنشان کرد : اولویت مهم ما مراقبت شبانه روزی و امنیت مرزهاست و مراقبت از مرز را در قالب طرح های لبیک امام خامنه ای ۲۸ گانه برای فرماندهان و تمامی کارکنان ترسیم شد.
ارتش در خط مقدم مقابله با کرونا
فرمانده تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان استان خراسان شمالی در ادامه به دستاوردهای ارتش در استان اشاره کرد و افزود: ارتش نیز مانند سایر نیروهای مسلح همواره کنار مردم در در حوادث و بلایای طبیعی به خصوص ویروس کرونا قرار گرفت و تمام ظرفیت‌های خود را برای کمک به بهبود این بیماران به میدان آورد.
سرهنگ نامنی برگزاری رزمایش های بیولوژیک با محوریت نیروی زمینی ، تولید ماسک ، ضدعفونی معابر و اماکن شهری، توزیع کمک های مومنانه و مواد بهداشتی در روستاها و شهرهای این استان را از کمک های ارتش مستقر در استان به مردم در دوران کرونا اعلام کرد.
آموزش فنی و حرفه ای سربازان
فرمانده تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان خراسان شمالی در ادامه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کادر وظیفه را گامی موثر برای توانمندسازی سربازان در دوره خدمت برای ورود به بازار کار عنوان کرد و گفت: سالانه حدود ۳۰۰ سرباز توسط این تیپ از آموزش های فنی حرفه ای بهره مند می شوند.
وی خاطرنشان کرد: این آموزش ها بر اساس تفاهم نامه ارتش با سازمان فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان ارائه می شود و اساتید این نهادها آموزش های لازم را به سربازان ارائه می دهند.
به گفته وی هم اکنون کارگاههای تعمیر خودرو، پرورش قارچ، پرورش دام سبک، و دیگر فعالیت های آموزشی در این تیپ 130 شهید دلجویان برای آموزش سربازان وظیفه تجهیز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق