کرونا 614 نفر را در دزفول به کام مرگ کشاند


کرونا 614 نفر را در دزفول به کام مرگ کشاند

دزفول- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: 614 نفر از اسفند 98 تا 28 فروردین 1400 بر اثر ابتلا به کرونا در دزفول جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا علی قمیشی روز یکشنبه در نشست ستاد کرونا در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود: از اسفند ماه ۹۸ تا ۲۸ فروردین ماه سه هزار و ۳۱۵ نفر در دزفول به کرونا مبتلا شدند.
وی ادامه داد: میزان موارد مثبت کووید ۱۹ بستری در هزار نفر در دزفول ۷.۵۹ درصد و میزان مرگ بیماران کووید در هزار نفر ۱.۴۱ درصد است.
قمیشی میزان کشندگی ویروس کرونا در موارد بستری در دزفول را ۱۸.۵۲ درصد اعلام و بیان کرد: از سه ماه پیش وارد موج سهمگین کرونا در دزفول شدیم و آمارها نشان می‌دهد شواهدی برای فروکش کردن این آمار نیست.
وی افزود: دزفول معادل ۴۴۰ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش دارد، روز گذشته حدود ۴۳۰ تست پی سی آر در این شهرستان انجام شد که افزون بر ۲۳۰ مورد مثبت بودند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه در حال حاضر موارد مثبت تست های کرونا در دزفول بیش از موارد منفی است، گفت: میزان فوتی های ناشی از کرونا در دزفول روند افزایشی دارد و میزان فوتی ها بر اساس میلیون نفر در دزفول بیش از آمار کشوری است.
وی ادامه داد: پنج مرکز نمونه گیری ۱۶ ساعته کرونا در دزفول فعال است که ۲ مرکز در شهر و سه مرکز در بخش های اطراف هستند، بخاطر ازدیاد جمعیت از فردا ۲ مرکز دیگر در بیمارستان ۵۸۰ ارتش و یکی از درمانگاه ها کار نمونه گیری را انجام خواهند داد.
قمیشی ظرفیت آزمایشگاه کرونای دزفول را بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: روزانه بالای ۵۰۰ مورد تست در این آزمایشگاه انجام می‌شود.
وی موج اول کرونا در دزفول را سنگین دانست و افزود: موج دوم متوسط و موج سوم بدترین موج و شرایط را تجربه می‌کند و شیب به صورت عمودی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: دیروز دزفول بدترین حالت در پیک های اخیر را تجربه کرد به طوری که ۶۷ نفر در بیمارستان بزرگ این شهرستان بستری شدند.
وی افزود: حدود ۱۸۰ بیمار نیز به دلیل کمبود فضای بیمارستانی در منزل قرنطینه و داروی ضد ویروس از بیمارستان تحویل می گیرند تا از بار بیماران کم شود.
وی ادامه داد: بیشترین ابتلا در دزفول در فروردین ماه بوده و شیب بستری بیماران کاملا صعودی و رو به بالا است.
قمیشی گفت: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیماران کرونایی دزفول بدون بیماری زمینه ای هستند و فوتی زیر ۶۰ ساله هم داشتیم .
وی افزود: اکثر بیماران در دورهمی‌های خانوادگی به کرونا مبتلا شده و ویروس به سنین پایین نیز منتقل شده است.

شهرستان دزفول در حال حاضر در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد و ظرفیت تخت های بیمارستانی در این شهرستان تکمیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...