کلاهبردار یک میلیارد و 470 میلیون ریالی در یزد دستگیر شد


کلاهبردار یک میلیارد و  470 میلیون ریالی در یزد دستگیر شد

یزد - ایرنا - رییس پلیس فناوری تولید و تبادل اطلاعات( فتا) فرماندهی انتظامی یزد گفت: شخصی که از طریق نرم‌افزار (اپلیکیشن) رسیدساز جعلی اقدام به یک میلیارد و 470 میلیون ریال کلاهبرداری از یکی شهروندان استان کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش عصر یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مرتضی ابوطالبی افزود:مرد جوانی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک دستگاه موتورسنگین در یکی از سایت‌های واسطه گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفت.

وی افزود: خریدار با ارایه یک رسید بانکی در موبایلش که نشان می‌داد پول به حساب شاکی واریز شد، مدعی می‌شود که وجه کالا معادل یادشده از طریق برنامه آپ به حساب فروشنده واریز کرد و در نهایت کالای موردنظر پس از نوشتن قولنامه تحویل می‌گیرد ولی پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشد.

رییس پلیس فتا یزد اظهار کرد: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد متهم از طریق برنامه نرم افزاری رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرد که با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی و پس از هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت .

ابوطالبی گفت: متهم ابتدا منکر هرگونه جرمی شد، اما در نهایت پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به جرم خود اعتراف کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییر شیوه‌های سرقت و به وجود آمدن انواع کلاهبرداری‌های جدید در مراوده روزمره، شهروندان باید ضمن هوشیاری لازم، سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

وی از عموم مردم خواست ، هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در ارتباط بگذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور