آیین گرامیداشت روز ارتش در سرپل ذهاب برگزار شد


آیین گرامیداشت روز ارتش در سرپل ذهاب برگزار شد

قصرشیرین- ایرنا- آیین گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر شاطری فرمانده تیپ 71پادگان ابوذر، جمعی از ارتشیان و مسوولان در محل این پادگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده تیپ ۷۱پادگان ابوذر در آیین گرامیداشت روز ارتش در سخنانی گفت:تاریخ محک عیار ارتش است که به برکت ایمان و سعی مومنانه و اقتدا به ولی امر خویش توانسته است در این نظام سربلند و سرآمد باشد.

امیر جلیل شاطری اظهار داشت: نیروهای مسلح بنده مخلص خدا هستند و وابسته به هیچ سازمانی نیستند، استراتژی خاص خود را دارند و برای اهداف ملی برنامه ریزی کرده و در مرزهای منطقه ای و فرامنطقه ای استقرار با اقتدار دارند.

وی در ادامه با اشاره به اتحاد بین ارتش و سپاه گفت: ارتش انقلابی، مکتبی و رویه بسیجی دارد و در کنار سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح ۲ بال قدرتمند ولایت فقیه هستند و خواهند بود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران از سایر ارتش های دنیا متمایز است

امام جمعه سرپل ذهاب نیز گفت: ویژگی که ارتش ما را از سایر ارتشیان دنیا متمایز می کند این است که بر خلاف قانون مرسوم در ارتش های دنیا، در راس ارتش جمهوری اسلامی ایران، نایب امام عصر(عج) رهبر معظم انقلاب اسلامی یک فرمانده تمام عیار و شخصیتی که به تمام تکنیک های نظامی و فنون نظامی و سیاست‌هایی که در دنیا هست مسلط است.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب افزود: معنویت در درون نیروهای مسلح در درون ارتش ما موج می زند و همین معنویت و عشق به خدا و وعده‌های الهی باعث شده که شاید در خیلی از جاها امکانات آن چنانی که باید وجود داشته باشد وجود ندارد ولی با عشق و ارادت و اخلاص ارتش مجاهدانه در دفاع از تمامیت ارضی کشور حضور داشته است.

وی ادامه داد: ارتش فاصله ای بین خود و مردم احساس نمی کند از تمامیت ارضی نظام و کشور دفاع کرده و این رسالت اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

او گفت: ارتش از جنس مردم و در کنار مردم است، در ابتدا و تثبیت پیروزی انقلاب اسلامی، در دوران دفاع مقدس، در دفاع از مرزها، ماموریت های منطقه ای و فرامن منطقه ای، قدرت ارتش در کنار سپاه یک قدرت بازدارنده است که دشمنان به آن اذعان دارند.

وی اضافه کرد: ارتش مجاهدانه حول محور فرماندهی کل قوا در حال دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن است و این از شاخصه های ویژه نیروهای ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است.

ارتش در عرصه های مختلف نقشی ماندگار داشته است

فرماندار سرپل ذهاب نیز در این آیین گفت: ارتش جمهوری اسلامی دارای جایگاه و منزلت و ارزش اشرافیت است که نقش به سزایی هم در دفاع مقدس داشتند و هم در عرصه های مختلف برای کشورمان نقش سازنده ماندگار داشتند و این اقتدار در ذهن و خاطر مردم برای همیشه خواهد بود.

نورالدین فریادی پور، افزود: تمام دنیا با داشتن ارتش های مستقل در ساختار حاکمیت شان به صورت نیابتی از مرز و بوم خود و از کیان آن کشور دفاع می‌کنند از این رو ارتش ما هم از چنین بنیه و توانی برخوردار است اما تفاوت اساسی که ارتش ما با ارتش های دنیا دارد این است که در نیت و عمل متفاوت هستند.

وی عنوان کرد: تمام دنیا از ارتش‌های استکباری در امان نیستند هر جای دنیا درگیری و اخلالی وجود دارد جای پای ارتش استکباری هست و برعکسش هرجا به ندای مظلومیت باید پاسخ داده شود جای پای ارتش مکتبی ما وجود دارد و این اساسی ترین تفاوتی است که در نیت و عمل ارتش ما وجود دارد.

فرماندار سرپل ذهاب به نقش ارزنده و مهم ارتش در زلزله آبان ماه سال ۹۶ در شهرستان اشاره کرد و گفت:حضور مقتدارنه، مردمی و دلسوزانه ارتش در میان مردم در این حادثه و در کنار نیروهای امنیتی، نظامی و اطلاعاتی و سپاه، کار بزرگی بود و اولین کار ایجاد نظم و امنیت بود که انجام دادند و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: ارتش ایران اسلامی برای خدا دفاع می‌کنند، می جنگند و برای خدا لحظات زندگیشان را سپری می‌کنند و برخلاف ارتش جهان وابسته به سازمانی نیستند و با استقلال کامل از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...