فرماندار ابرکوه: آمار مبتلایان به کرونا هفت برابر شد


فرماندار ابرکوه: آمار مبتلایان به کرونا هفت برابر شد

یزد - ایرنا - فرماندار ابرکوه با بیان اینکه از ابتدای فروردین ماه سال 1400 تاکنون نتیجه آزمایش 500 نفر به ویروس کرونا در این شهرستان مثبت گزارش شد، گفت: این تعداد نسبت به آمار مبتلایان اسفند ماه 1399 ، هفت برابر افزایش دارد.

محمدحسین امامی میبدی یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲ هفته اخیر۱۱۴ نفر در بیمارستان بستری شدند که این تعداد نسبت به ماه گذشته ۱۲ برابر افزایش دارد و در این مدت سه نفر هم بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹جان باختند که این آمار برای این شهرستان بسیار نگران کننده است.

وی با توجه به وضعیت قرمز شهرستان از لحاظ شیوع کرونا از تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستان خبر داد و از مسوولان بهدشت و درمان ابرکوه خواست ،تمهیدات لازم را برای مواقع اضطراری و تجهیز سالن ورزشی برای بستری و نیز نقاهتگاه اتخاذ کنند.

امامی میبدی ادامه داد: در صورت افزایش بیماران و نیاز به بستری افراد و با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان ، یکی از سالن های ورزشی شهر تجهیز و آماده شود.

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در ابرکوه خاطرنشان کرد: باید فضای اسکان کارگران غیربومی مشخص و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی کنترل شود و مدیریت این مهم به عهد بخشداران است.

فرماندار ابرکوه: آمار مبتلایان به کرونا هفت برابر شد

وی با اشاره به فرارسیدن فصل برداشت محصول زردآلو ابرکوه به عنوان میوه زودرس در سطح کشور در این منطقه افزود: برای برداشت این محصول بیشتر از کارگران غیربومی از استان های همجوار استفاده می شود که برای رعایت مسایل بهداشتی به شبکه بهداشت و درمان پیشنهاد شد، برای تست کارگران ، نیروهای شبکه در منطقه فراغه مستقر شوند.

بانک های متخلف در صورت رعایت نکردن پروتکل بهداشتی تعطیل شود

امامی میبدی تصریح کرد: موضوعی که نگران کننده است رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی از سوی تعدادی از بانک های عامل است، مقرر شد در صورت مشاهده تخلف از سوی مسوولان و نماینده دادستان عمومی و انقلاب ، بانک های متخلف تعطیل شود.

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در ابرکوه با تاکید بر اینکه اصناف با اعمال محدویت های جدید تا ساعت ۱۴ حق فعالیت دارند، افزود: ماموران اتاق اصناف با بازدیدهای مکرر در صورت تخلف واحد صنفی را پلمب کنند.

وی اضافه کرد: در داروخانه ها و مطب پزشکان مسایل فاصله گذاری اجتماعی و بهداشتی رعایت نمی شود و در صورت مشاهد تخلف مجدد با متصدیان آنها برخورد می شود.

امامی میبدی اظهارکرد: چهار تیم نظارتی برای کنترل واحدهای صنفی، فروشگاه‌ها، بانک‌ها، مراکز خدمات‌رسانی و دیگر بخش‌ها تشکیل شد و در صورت رعایت نشدن پروتکل‌ها حتی از سوی ارباب‌ رجوع، واحد مربوطه با هماهنگی دادستان پلمب می‌شود.

وی یکی از مشکلات دیگر شهرستان را رعایت نکردن مسایل بهداشتی از سوی کسبه های دورگرد و دست فروشان دانست و تاکید کرد: نظارت بر این موضوع از سوی شهرداری است و اگر آنها موارد را رعایت نکردند با همکاری نیروی انتظامی جمع آوری شوند.

انشعاب برق و گاز افرادی که زمینه ساز کرونا باشند قطع شود

به گفته فرماندار ابرکوه در دورهمی هایی که در خانه باغ اطراف شهر برگزار می شود، موارد پروتکل بهداشتی رعایت نمی شود، گفت: انشعاب برق و گاز چنین فضاهایی قطع می شود.

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در ابرکوه با اشاره به تداوم رصد و بازرسی از بخش‌های مختلف در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا روزهای آتی، تاکید کرد: اگر در این مدت آمار نزولی نشود، قطعاً محل کسب تمامی اصناف تعطیل و شهر یکپارچه قرنطینه می شود.

به گفته امامی متولیان حوزه درمان شهرستان باید هماهنگی‌های لازم را با مسوولان بیمارستان‌های تفت و یزد برای پذیرش بیماران کووید ۱۹ از این شهرستان انجام دهند تا در صورت مراجعه، بیماران دچار سرگردانی نشوند.

رییس کمیته غذایی و بهداشت ابرکوه با اشاره به سرعت انتشار و انتقال ویروس در موج چهارم شیوع کرونا تصریح کرد: با وجود فعالیت ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز دربیمارستان برای نخستین بار با توجه به اوج پیک کرونا در این شهرستان مسوولان بیمارستان مجبور شدند از کپسول استفاده کنند.

امامی میبدی تأکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک می‌توان آن را مدیریت و کنترل کرد باید آحاد مردم در این زمینه کمک کنند.

وی افزود: مردم باید نسبت به پیک چهارم کرونا حساسیت بیشتری داشته باشند و همچنان استفاده از ماسک، ماندن در خانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به جد مدنظر قرار دهند .

فرماندار ابرکوه گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های کرونایی فعالیت مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ در این شهرستان از ساعت ۱۴ بعد ازظهر ممنوع است.

وی با اشاره به محدودیت فعالیت ۱۰۰ درصد واحدهای صنفی شامل مجتمع های تجاری و پاساژها اظهار کرد: در صورت تخلف واحد مربوطه پلمب می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان