انسان در پرتو خدمت به والدین و احترام آنان به کمال و معنویت می رسد


انسان در پرتو خدمت به والدین و احترام آنان به کمال و معنویت می رسد

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه والدین حق بزرگی بر گردن ما دارند باید احترام به آنها را مدنظر داشته باشیم، گفت: در پرتو خدمت به والدین و احترام آنان می توانیم به کمال و معنویت برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سیدنصیر حسینی» امروز (28 فروردین ماه) در سلسله نشست های تفسیر قرآن کریم (به صورت کوتاه) که به همت معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری شبکه استانی دنا برگزار شد، احترام به پدر و مادر را مورد تاکید خداوند و دین مبین اسلام دانست و اظهار کرد: دین اسلام ما را به رعایت حقوق والدین توصیه کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خداوند متعال در سوره اسراء فرمان داده که «ضمن پرستش خداوند، احترام به والدین نیز باید مدنظر فرزندان قرار گیرد».

وی خاطرنشان کرد: وقتی انسان پیر می شود اخلاق او نیز تغییر پیدا خواهد کرد و ممکن است لطافت روحی پیدا کند که خداوند در این زمینه نیز می فرماید «به آنها احترام بگذارید و محترمانه و مهربانانه با آنان (والدین) سخن بگویید».

آیت الله حسینی یادآور شد: با توجه به اینکه والدین حق بزرگی بر گردن ما دارند باید احترام به آنها را مدنظر داشته باشیم؛ ضمن اینکه در پرتو خدمت به والدین و احترام آنان می توانیم به کمال و معنویت برسیم.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کسی که پدر و مادر خود را مورد آزار و اذیت قرار می دهد، خداوند قبل از آخرت نیز چنین انسانی را اذیت می کند.

وی گفت: هرچه در دنیا داریم به لطف خداوند و برکت وجود والدین است و باید نسبت به احترام، اکرام و دعا برای پدر و مادر نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس