پیش‌بینی قیمت دلار امروز 30 فروردین 1400


پیش‌بینی قیمت دلار امروز 30 فروردین 1400

دیروز اسکناس آمریکایی 340 تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 24 هزار و 500 تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟ نوشته پیش‌بینی قیمت دلار امروز 30 فروردین 1400 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز اسکناس آمریکایی ۳۴۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: بیشتر فعالان باور داشتند که عامل افت دیروز قیمت دلار، سیگنال مثبتی بود که از مذاکرات وین به بازار رسید. با این حال، دسته‌ای از فعالان عنوان می‌کردند که بازارساز نیز از طریق بازار متشکل و صرافی‌های بانکی، عرضه خود را افزایش داده است.

دیروز قیمت دلار پس از مدت‌ها در صرافی‌های بانکی به زیر مرز ۲۴ هزار تومانی رفت و در محدوده ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومانی معامله شد. این موضوع نشان می‌داد که بازارساز هم چنان به دنبال افت بیشتر قیمت‌هاست. دیروز قیمت دلار در بازار متشکل ارزی نیز تا محدوده ۲۳ هزار و ۶۵۲ تومان افت کرد. بازار متشکل و صرافی‌های بانکی، بخش‌های رسمی‌تر بازار هستند که معمولا قیمت‌های درج شده در آنها مورد تایید بازارساز است.

به باور معامله‌گران در صورتی که عرضه دلار توسط صرافی‌های بانکی و بازارساز ادامه پیدا کند، قیمت دلار به زیر سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز خواهد رفت. شکست سطح ۲۴ هزار و۵۰۰ تومانی، از نگاه برخی معامله‌گران فنی، می‌تواند منجر به افزایش بیشتر حجم فروش ارز در بازار شود.

در سال جدید، عموما روند قیمتی دلار به‌گونه‌ای بوده است که سد ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی شکسته نشده است. در شرایط کنونی نیز افزایشی‌های بازار هم چنان امیدوار به برگشت قیمت هستند. از نگاه آنها،‌ یک خبر بد از مذاکرات به راحتی می‌تواند جریان بازی در بازار ارز را تغییر دهد. هم چنین امروز در بازار صف‌خریدی شکل گرفته بود که می‌تواند قیمت در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک