آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 30 فروردین 1400 چقدر بود؟


آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 30 فروردین 1400 چقدر بود؟

دیروز اسکناس آمریکایی 340 تومان از ارزش خود را از دست داد. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 30 فروردین 1400 چقدر بود؟ نوشته آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 30 فروردین 1400 چقدر بود؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز، اسکناس آمریکایی ۳۴۰ تومان از ارزش خود را از دست داد. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ چقدر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: کمترین ارزش دلار در سال ۱۴۰۰ به ثبت رسید. روز یک‌شنبه، اسکناس آمریکایی ۳۴۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. در تمام طول سال ۱۴۰۰، دلار هرگز در چنین سطح قیمتی به کار خود پایان نداده بود و شکست این سطح حتی می‌تواند منجر به افت شدیدتر شود.

اما چه عاملی موجب شد که قیمت دلار طی یک روز حدود ۴/ ۱ درصد افت قیمت را به ثبت رساند و به کف قیمتی سال ۱۴۰۰ برود؟ بیشتر فعالان بازار باور داشتند،‌ چنین افتی ناشی از سیگنال مذاکراتی بود که از وین به بازار فردوسی رسید.

‌اظهارات عباس عراقچی، رئیس تیم ایران در گفت‌وگوهای هسته‌ای مورد توجه معامله‌گران بازار ارز قرار گرفت. عراقچی عنوان کرده بود که تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است. در کنار این خبر، برخی از معامله‌گران به گزارش«فایننشال تایمز» دقت کردند که ادعا می‌کرد، ایران و عربستان با یکدیگر وارد مذاکره شده‌اند. روزنامه «فایننشال تایمز» در گزارشی مدعی شد، مقام‌های ارشد عربستان و ایران در تلاش برای بهبود روابط بین دو کشور، در حال انجام مذاکرات مستقیم بوده‌اند.

طبق این گزارش، مذاکرات مستقیم مقام‌های سعودی و ایرانی در بغداد صورت گرفته و بعد از گذشت ۵ سال از قطع روابط دیپلماتیک ریاض و تهران انجام شده است.چنین خبرهایی که احتمال رفع بیشتر تنش‌ها در منطقه را مطرح می‌کند، موجب می‌شود انتظارات افزایشی در بازار کمرنگ‌تر و امیدها برای لغو تحریم‌ها بیشتر شود.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید