جورج راسل: اگر راننده دیگری بود بوتاس این حرکت را انجام نمی‌داد


فرمول یک ایران – راننده تیم ویلیامز، جورج راسل حرکت خطرناک والتری بوتاس در گرندپری ایمولا که منجر به برخورد شدید این دو راننده شد را زیر سوال برد و گفت که شاید اگر راننده دیگری به جای او بود، بوتاس رفتار متفاوتی از خود نشان می داد. در نیمه های مسابقه گرندپری ایمولا 2021، جورج راسل و والتری بوتاس که در حال نبرد بر سر رده نهمی بودند، با سرعت بالایی...

فرمول یک ایران – راننده تیم ویلیامز، جورج راسل حرکت خطرناک والتری بوتاس در گرندپری ایمولا که منجر به برخورد شدید این دو راننده شد را زیر سوال برد و گفت که شاید اگر راننده دیگری به جای او بود، بوتاس رفتار متفاوتی از خود نشان می داد.

در نیمه های مسابقه گرندپری ایمولا 2021، جورج راسل و والتری بوتاس که در حال نبرد بر سر رده نهمی بودند، با سرعت بالایی در پیچ 2 با یکدیگر برخورد کردند و تصادف آن ها به حدی بود که موجب برافراشتن پرچم قرمز و توقف مسابقه شد.

راسل با استفاده از DRS فاصله خود را با بوتاس در مستقیمی قبل از پیچ 2 به حداقل رسانده بود و به جهت تلاش برای سبقت گیری به سمت خارج پیچ (سمت راست بوتاس) حرکت کرد. در همین حال نیز بوتاس به جهت دفاع و جلوگیری از سبقت احتمالی راسل، خودروی خود را قدری به سمت راست حرکت داد.

این اقدام بوتاس باعث شد تا بخشی از خودروی راسل روی قسمت خیس کناره پیست رفته و او با از دست دادن چسبندگی خودروی خود با سرعت بالایی با خودروی بوتاس برخورد کند و در نهایت این برخورد باعث کناره گیری هر دو راننده از مسابقه شد.

هر دو راننده از این برخورد فوق العاده عصبی و ناراحت بودند. راسل پس از خروج از خودروی خود با عصبانیت به سمت خودروی بوتاس رفت و ضربه ای نیز به هلمت والتری بوتاس زد و بعدا نیز بیان کرد که در آن لحظه از او پرسیده که “آیا قصد داشت هر دوی آن ها را به کشتن دهد”. بوتاس نیز با انجام حرکت ناشایستی پاسخ جورج راسل را داد.

جورج راسل: اگر راننده دیگری بود بوتاس این حرکت را انجام نمی‌دادجورج راسل: اگر راننده دیگری بود بوتاس این حرکت را انجام نمی‌داد

برخورد میان والتری بوتاس و جورج راسل – گرندپری ایمولا 2021

بوتاس پس از حادثه بیان کرد که این برخورد به وضوح اشتباه راسل بوده و او به اندازه کافی به راسل فضا داده اما راسل اذعان دارد که بوتاس توافق میان رانندگان را شکسته است.

راسل گفت:

ما توافقی داریم که اگر خودرویی سریع تر است و با DRS به شما نزدیک می شود، شما در آخرین لحظه، فرمان را حرکت نمی دهید.

من اسلیپ استریم (خلا پشت) بوتاس را داشتم و برای سبقت گیری آماده بودم و همین لحظه که آماده سبقت شدم، والتری کمی جابجا شد و مرا از پیست بیرون و به سمت قسمت خیس هدایت کرد.

در شرایط عادی یک پیست وقتی که سطح پیست کاملا خشک است این[اقدام] خطرناک است چه برسد به اینکه در پیستی باریک در حال پیچیدن در یک پیچ هستیم و سطح پیست نیز بخش هایی خیس دارد. حادثه ناگواری بود.

اما به همان اندازه [وقوع این حادثه] اجتناب ناپذیر بود، [چون] حادثه ای مانند این زمانی رخ می دهد که راننده ای چنین حرکاتی را از خود نشان می دهد. این تغییر مسیر کوچکی بود اما زمانی که با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت هستید و سرعت شما هم 20 تا 30 کیلومتر از راننده جلویی بیشتر است، [انجام چنین حرکتی] بزرگ است.

راسل همچنین در ادامه، حرکت تهاجمی بوتاس بر سر کسب رده نهمی را زیر سوال برد و در این رابطه که اگر به جای او راننده دیگری بود آیا بوتاس باز هم همچین حرکتی انجام می داد نیز صحبت هایی داشت. همچنین لازم به ذکر است که راسل عضو برنامه جوانان مرسدس است و بسیاری او را جایگزین حتمی والتری بوتاس در آینده می دانند.

راسل در ادامه گفت:

مشخصا در آن لحظه از دست او بسیار عصبانی بودم. من برای رده نهمی می جنگیدم. رده نهمی برای او هیچ چیزی نیست و تقریبا بی معنی است. او حرکتی را انجام داد که اگر در آخرین دور مسابقه برای پیروزی بجنگید آن را انجام می دهید.

[اقدام او] این سوال را ایجاد می کند که چرا او برای یک رده نهمی این کار را انجام داد. شاید اگر راننده دیگری بود این کار را نمی کرد. ذهنیت من [نسبت به این ماجرا] اینگونه بود.

همانطور که گفتم او کاملا مقصر نیست. فکر نمی کنم حتی من هم مقصر باشم. می شد از آن جلوگیری کرد. فکر می کنم که این مثال خوبی برای داوران باشد که حرکات ریزی مانند این، موجب بروز حادثه می شوند و همین نیز شد.

من از دیدگاه او [بوتاس] کاملا مطمئن هستم. او فکر می کند که تقصیر من است. من در این مورد شکی ندارم. او سرعت نهایی این خودرو ها در حالت اسلیپ استریم و استفاده از DRS را می داند. او می داند که انجام این کار درست نیست.

همان طور که گفتم اگر در آخرین دور مسابقه برای پیروزی بجنگید، شاید [این کار را انجام دهید]. اما نه در شرایطی مانند این و نه در اواسط مسابقه که نهم هستید چرا که ارزشی ندارد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان