نخستین رکورد دوی استقامت دور جزیره کیش به اسم یک دلاور مرد ارتش ثبت شد


نخستین رکورد دوی استقامت دور جزیره کیش به اسم یک دلاور مرد ارتش ثبت شد

کیش - ایرنا - یک دلاور مرد جمعی پایگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی در کیش با پنج ساعت و هفت دقیقه نخستین رکورد دوی استقامت دور این جزیره را به اسم خود ثبت کرد.

مسوول تربیت بدنی پایگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی در کیش یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: داود گودینی از ورزشکاران شاغل در این پایگاه است که دور جزیره به طول ۴۲ کیلومتر را برای نخستین بار در عرض پنج ساعت و هفت دقیقه دویده است.

سروان سبحان عاشوری اظهار داشت: این ورزشکار این رکورد را برای اولین بار و به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ثبت کرده تا افتخار دیگری برای دلاورمردان این نیرو ثبت کرده باشد.

وی اضافه کرد: گودینی متولد ۱۳۶۳ و قهرمان ۲ دوره ارتش جمهوری اسلامی در رشته دو و میدانی بوده و یکبار هم به مسابقات بین المللی نظامی روسیه راه یافته است.

وی یادآو شد: هم اکنون ۲۰ ورزشکار در رشته های مختلف از جمله دو و میدانی، آمادگی جسمانی، پینگ پنگ و بندسازی در پایگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی در کیش در حال خدمت به مردم ایران اسلامی هستند.

گودینی علاوه بر دو و میدانی، فعالیت حرفه ای و قهرمانی در رشته‌های شنا و کوهنوردی ارتش را در کارنامه خود دارد؛ وی رکورد امروز خود را راس ساعت ۱۸ از میدن جاسک این جزیره (مقابل مجموعه ورزشی میرمهنا) آغاز و ساعت ۲۳ و هفت دقیقه در محل شروع به پایان رساند.

هم اکنون ۳۸ رشته ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است.

در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده ۶۷ مربی فعالیت دارند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی