کیونت در سال 1400 قربانی گرفت


معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 33 جوان گرفتار شده در شرکت هرمی موسوم به کیونت با رویای استخدام در دستگاه‌های دولتی خبر داد.

"کیونت" در سال 1400 قربانی گرفتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور گفت: اوایل فروردین امسال چند پرونده مشابه به معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران ارجاع و با تجمیع پرونده‌ها مشخص شد که فرزندان شاکیان، در دام ۲ شرکت‌های هرمی قرار گرفته اند.
وی عنوان کرد: شاکیان در اظهارات مشابه اعلام کردند، فرزندانشان ۴۰ روز پیش برای استخدام و مشغول به کار شدن در ۲ شرکت کاریابی به تهران آمده اند، مدتی بعد در تماس با خانواده هایشان از آن‌ها در خواست ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال پول برای رهن خانه کرده اند.
معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران توضیح داد: این خانواده‌ها نیز به تصور اینکه، فرزندانشان واقعا برای رهن خانه نیاز به پول دارند، مبالغ درخواستی را تهیه و به حساب آن‌ها واریز کرده اند. اما فرزندان آن‌ها پس از دریافت وجه ارتباطشان را با خانواده هایشان قطع کرده اند.
این مقام پلیسی بیان داشت: کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق شدند مخفیگاه این شرکت‌ها را در محدوده غرب تهران شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی ۱۶ فروردین ماه اعضای این دو شرکت را دستگیر کنند.
وی با بیان این اینکه ۳۳ نفر دستگیر و فرزندان شاکیان نیز در بین دستگیر شدگان شناسایی شدند، اضافه کرد: شرکت "کیونت" در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است که با تغییر عنوان و رویه، این بار تحت عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضا، عمدتا جوان می‌کند.
سرهنگ تقی پور توضیح داد: اعضای فعال در این شرکت به بهانه نداشتن امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای تشویق و طی چندین جلسه آموزشی مبالغی را دریافت می‌کنند. پس از دریافت این مبالغ آن‌ها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان یا سایر اعضای خانواده می‌کنند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند.
این مقام پلیسی اضافه کرد: همه افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قضائی به مراجع قضائی معرفی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»