فرماندار ری: ظرفیت‌های رسانه‌ای در خدمت تولید قرار گیرد


فرماندار ری: ظرفیت‌های رسانه‌ای در خدمت تولید قرار گیرد

شهرری - ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان ری گفت برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای نیز باید در خدمت تولید قرار گیرد.

حسین توکلی کجانی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری افزود: تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نامگذاری شده، نقشه راه مدیران و مسئولان شهرستان ری قرار دارد.

وی اضافه کرد: در این راستا برای حقوق مصرف کننده و تولید کننده بویژه در موضوع قاچاق کالا و استفاده از کالای ایرانی، در حوزه فرهنگی برنامه ریزی مناسب صورت گیرد تا زمینه پویایی هر چه بیشتر تولید در شهرستان ری فراهم شود.

این مسئول اظهار داشت: هدف گذاری شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری برای سال ۱۴۰۰ بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و ظرفیت های موجود باشد تا با همکاری دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی در حوزه های تخصصی، توفیقات خوبی برای شهرستان حاصل شود.

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های مهم شورای فرهنگ عمومی این شهرستان ترویج فرهنگ قرآنی است که با توجه به ظرفیت های مذهبی اثرگذار شهرستان از جمله آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، بایستی از این ظرفیت ها برای پیشبرد امور قرآنی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: شهرستان ری با قدمتی هفت هزار ساله همواره در تاریخ جزو نقاط مهم کشور بوده و مفاخر بزرگی در آن پرورش یافته یا سکونت داشته اند که با توجه به این موضوع می بایست بر اساس رویدادهای مذهبی و تاریخی یک روز را به عنوان «روز ری» معرفی و در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

توکلی ادامه داد: بیماری کرونا و وضعیت قرمز شهرستان ری موجب اعمال محدودیت هایی شده اما با این وجود نباید از فضاسازی محیطی در مناسبت های مذهبی و ملی غافل شد و ضرورت دارد سیمای شهرها و روستاهای شهرستان متناسب با ایام مذهبی پیش رو تغییر کند.

فرماندار ویژه شهرستان ری یاد آور شد: رعایت اخلاق رسانه ای در روزهای پیش رو بویژه انتخابات به عنوان یک فرهنگ، سرلوحه همه نخبگان و جوانان قرار گرفته و در راستای اخلاق مداری در فضای مجازی فعالیت کنند تا موجبات مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم‌ شود.

امام جمعه شهرری و رییس شورای فرهنگ عمومی در سخنانی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، بر کسب فیوضات این ماه تاکید کرد و گفت: طبق فرمایش معصومین (ع) ثواب اعمال انسان در ماه مبارک رمضان چندین برابر بوده و خداوند این امتیازات را فقط در این ماه بر بندگانش ارزانی داشته است.

حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای خدمت به مردم خواند و گره گشایی در کار خلق را در زمره اعمالی دانست که حسنه آن بسیار زیاد و آثار آن در جامعه جاری و ساری خواهد بود.

سید حسن صفوی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در این نشست، ایجاد شورای توسعه فرهنگ قرآنی را از مصوبات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان برشمرد و گفت: تاکنون ۹ جلسه رسمی و چندین جلسه کارشناسی برگزار شده و برنامه های خوبی توسط کارگروه های زیر مجموعه شورا در سال گذشته برگزار و امسال نیز ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا