حال و هوای تهران بد شد | ناسالم برای گروه‌های حساس


حال و هوای تهران بد شد | ناسالم برای گروه‌های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت طی 24 ساعت گذشته و هم‌اکنون (30 فروردین) در محدوده قابل قبول قرار داشته اما کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که صبح امروز (۳۰ فروردین‌ماه) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و آغاز ترافیک صبحگاهی است.

با حاکمیت پایداری جوی طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و با افزایش دما عوامل کافی جهت تولید آلاینده‌ «ازن» وجود خواهد داشت؛ بنابراین کیفیت هوا در برخی مناطق در وضعیت نامطلوب قرار خواهد گرفت و به‌تدریج با افزایش تندی باد تا اواخر وقت از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

صبح فردا (۳۱ فروردین‌ماه) کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از کاهش تندی باد طی ساعات گذشته و افزایش تردد خودروها است. تداوم این شرایط جوی طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد که با تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ «ازن» در برخی مناطق باعث برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد شد. این شرایط جوی تا ساعات پایانی فردا (۳۱ فروردین‌ماه) تداوم خواهد داشت بنابراین برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۷۴ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۵ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

کد خبر 596016

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات