پایش 120 هزار دانش‌آموز مازندرانی در طرح شهاب


پایش 120 هزار دانش‌آموز مازندرانی در طرح شهاب

رئیس بنیاد نخبگان مازندران با اشاره به این که 120 هزار دانش‌آموز در طرح شهاب مورد پایش قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین حوزه های همکاری دو جانبه آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان، برنامه ملی شهاب است.

محمد آزادبخت در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش مازندران با موضوع تبیین برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان، نخبه را دارای ویژگی های ذهنی و شخصیتی برجسته، تخصص، خبرگی و اثرگذاری بارز بر پیشرفت کشور دانسته و گفت: برای پوشش بیشتر نخبگان دانش آموزی و دانشجویی استان از سال گذشته در تمام دانشگاه‌ها دفتر نمایندگی افتتاح کرده‌ایم، این اقدام کاشت نهالی کوچک است که باید در ارتباط با آموزش و پرورش به درختی تناور تبدیل شود.

وی افزود: آماده انعقاد یک تفاهم نامه مشترک با آموزش و پرورش در امور دانش آموزان، کارمندان، اعضای هیئت علمی و رویدادها هستیم. در بحث همکاری های دو جانبه در امور دانش آموزان، ارزیابی و شناسایی، حمایت و بازدید از جمله برنامه های ماست.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران با اشاره به این که ۱۲۰هزار دانش‌آموز در طرح شهاب مورد پایش قرار گرفته‌اند تصریح کرد: یکی از مهمترین حوزه های همکاری دو جانبه آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان، برنامه ملی شهاب است، در این برنامه با نظارت و همکاری بنیاد نخبگان استان بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی مورد سنجش قرار گرفته و تمامی اطلاعات استعدادهای تحصیلی آنان در سامانه اختصاصی وزارت آموزش و پرورش (همگام) به طور محرمانه نگهداری می‌شود تا در پایان دوره متوسطه هدایت تحصیلی متناسب با استعدادهای دانش‌آموز صورت پذیرد. در سال گذشته ۷۰ طرح مصوب داشتیم که دو طرح مربوط به برنامه ملی شهاب بود.

آزادبخت با اشاره به اینکه مازندران در سطح کشور در بحث دانش‌آموزان نخبه در همه دوره‌ها وضعیت بسیار خوبی داشته است گفت: بسیاری از دانش‌آموزان با رتبه زیر ۱۰۰کنکور، علاقمند به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند و این امر نشانگر آن است که معلمان آینده از تراز علمی بسیار بالاتری برخوردار خواهند بود.

وی بر لزوم اجرای رویدادهای استعدادیابی جدید تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای جشنواره‌هایی مثل جشنواره خوارزمی و المپیادهای علمی نیاز داریم تا رویدادهای دیگر بومی سازی‌شده و برون سپاری‌شده را طراحی کنیم.برای شش ماهه اول سال ۱۴۰۰رویدادهای جدیدی را طراحی کرده‌ایم که دانش آموزان خود را در آنها محک خواهند زد.

این مقام مسئول همچنین به طرح ایران‌گشت اشاره و بیان کرد: طرح ایران‌گشت فرصتی فوق العاده بین دانش آموز، آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان است.هدف اصلی این طرح ایجاد امید و انگیزه در دانش‌آموزان به منظور تلاش برای جذب و فعالیت در مراکز راهبردی، پژوهشی، تولیدی و مدیریتی کشور در آینده است.این طرح برای دانش‌آموزان مستعد متوسطه اول و دوم به صورت تک‌جنسیتی و با اولویت دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم برگزار خواهد شد.

آزادبخت از ارائه ۱۲نوع تسهیلات به دانش آموزان نخبه کنکور خبر داده و گفت: برای ورود به بنیاد علمی نخبگان و استفاده از تسهیلات و امکانات این بنیاد، نخبگان دانش‌آموز باید اطلاعات خود را در سامانه سینا ثبت کنند. طرح‌های دیگری همچون طرح شهید احمدی روشن، طرح شهید بابایی، طرح استاد سرآمد، طرح استاد شامخ و جایزه مصطفی(ص) از دیگر برنامه‌های در دستور کار این بنیاد است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول