والتری بوتاس تمام تقصیرها را گردن جورج راسل انداخت


فرمول یک ایران – راننده تیم مرسدس، والتری بوتاس معتقد است که در برخورد میان او و جورج راسل در جریان مسابقه گرندپری ایمولا 2021، تمامی تقصیر ها مورد توجه جورج راسل است. بوتاس که مسابقه را از رده هشتم شروع کرده بود، در ابتدای مسابقه استارت خوبی نداشت و در ادامه در دور 31 از سوی جورج راسل تحت فشار قرار گرفت. در پی تلاش جورج راسل برای سبقت گیری از...

فرمول یک ایران – راننده تیم مرسدس، والتری بوتاس معتقد است که در برخورد میان او و جورج راسل در جریان مسابقه گرندپری ایمولا 2021، تمامی تقصیر ها مورد توجه جورج راسل است.

بوتاس که مسابقه را از رده هشتم شروع کرده بود، در ابتدای مسابقه استارت خوبی نداشت و در ادامه در دور 31 از سوی جورج راسل تحت فشار قرار گرفت.

در پی تلاش جورج راسل برای سبقت گیری از بوتاس در ورودی پیچ تامبرلو، این دو راننده با سرعت بسیار بالایی به یکدیگر برخورد کردند و در نهایت از دور مسابقه کنار رفتند.

بازپخش این صحنه نشان داد که بوتاس فضای کافی را در خارج پیچ در اختیار راسل قرار نداده و راسل نیز معتقد است که راننده فنلاندی مقصر این حادثه است. او این موضوع را با خروج زود هنگام از خودروی خود و زدن ضربه ای به هلمت بوتاس نشان داد اگر چه بوتاس نیز با حرکتی پاسخ او را داد.

در نتیجه این حادثه پرچم قرمز برافراشته و مسابقه برای لحظاتی متوقف شد و بوتاس نیز تمامی تقصیر ها را گردن راسل انداخت.

بوتاس پس از حادثه به خبرنگاران گفت:

من او را در مستقیمی دیدم و سپس متوجه شدم که او به سمت راست حرکت کرده. از بازپخش هایی که دیدم، همیشه فضای کافی برای دو خودرو را در آن جا قرار دادم اما او این فضا را از دست داد و به من برخورد کرد و کار تمام شد.

نمی دانم نظر او چیست یا چه می گوید، اما مطمئنا اشتباه او بود. بنابراین من از او ناراحت بودم.

همچنین بوتاس در پاسخ به صحبت های جورج راسل در رابطه با اینکه اگر راننده دیگری بود بوتاس طور دیگری برخورد می کرد گفت:

ببخشید من کلاه آلومینومی ام را در جایی گم کرده ام (کنایه به توهم توطئه جورج راسل). این فقط یک تئوری است.

من در مقابل هر راننده ای دفاع می کنم و نمی خواهم که هیچ رده ای را از دست بدهم. اگر نیاز بود می توانست تهاجمی تر نیز باشد.

من با هیچ کدام از آن ها (صحبت های راسل) موافق نیستم. من داشتم کار خودم را می کردم. مهم نیست که طرف مقابلم چه کسی بود. هر کسی بود همین کار را می کردم.

مشخصا او می دانست که آن قسمت خیس است چرا که ما هر دور از آن قسمت رد می شدیم. با این حال اما او به آن قسمت رفت. این انتخاب او بود. من در حال انجام کار خودم برای دفاع کردن بودم و قرار نیست کنار بروم و آسفالت خشک را تقدیم او کنم.

مدیر تیم مرسدس، توتو ولف نیز مقصر دانستن هر دو راننده را نپذیرفت اما بیان کرد که راسل باید چیز های زیادی یاد بگیرد و نباید در آن جا اقدام به سبقت گیری می کرد.

والتری بوتاس تمام تقصیرها را گردن جورج راسل انداختوالتری بوتاس تمام تقصیرها را گردن جورج راسل انداخت

برخورد میان والتری بوتاس و جورج راسل – پرندپری ایمولا 2021

بوتاس در رابطه با این برخورد در نزد داوران مسابقه با توتو ولف و جورج راسل صحبت کرد و در نهایت داوران نیز تصمیم گرفتند تا اقدامی علیه این برخورد انجام ندهند.

بوتاس در ادامه گفت:

احساس کلی من این است که مطمئنا من مقصر این حادثه نیستم. نمی خواهم راجع به صحبت های خصوصی با توتو [ولف] راجع به این مورد صحبت کنم اما فکر می کنم که قطعا من نباید مورد سرزنش قرار بگیرم.

اما اصلی ترین چیزی که باید روی آن تمرکز کنیم این است که چرا من در آن رده بودم. مشخصا با تایر های نیمه بارانی (Intermediate) قدری مشکل داشتم و در تمام آن مدت پشت سر لنس استرول گیر کرده بودم.

زمانی که (برای تعویض لاستیک) توقف کردم، از طرف رانندگانی که قبلا تعویض تایر داشتند تحت فشار قرار گرفتم چرا که تایر های آنان وارد دمای عملیاتی شده بود. مسئله گرم کردن تایر مشکل بزرگ تری بود.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در