انتخابات اعتبار نظام اسلامی است


انتخابات اعتبار نظام اسلامی است

کرمانشاه- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی ثمره علاقه مردم ایران به ملیت و اعتقادات خود بوده و انتخابات اعتبار نظام اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، «حسین خوش‌اقبال» روز دوشنبه در جلسه هفتگی ستاد انتخابات استان در استانداری با اشاره به نزدیک شدن انتخابات به روزهای مهم خود اظهار داشت: هرچه فضای جامعه، امید بیشتری به اثربخشی صندوق رای داشته باشد، مشارکت مثبتی رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه همه دلسوزان فارغ از هر گرایشی برای حداکثری شدن مشارکت در انتخابات تلاش کنند، تاکید کرد: انتخابات اعتبار نظام اسلامی است و هر اندازه که مشارکت مردم بیشتر شود از اعتبار نظام اسلامی پشتیبانی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به اهمیت ارتباط نخبگان و ذی‌نفوذان با مردم، گفت: با شنیده شدن نقدها و گرم شدن فضای گفت و گو در جامعه قطعا مشارکت بهتری در انتخابات رقم خواهد خورد از این رو از صاحب نظران و افراد مرجع انتظار می رود که در بحث ارتباط با مردم ورود کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت انتخابات شوراهای شهر و روستا، بر تلاش در راستای رونق بخشی انتخابات شوراها تاکید کرد و گفت: این انتخابات نماد مشارکت مردم در تعیین سرنوشت شهرها و روستاها است و می تواند زمینه توسعه را فراهم کند.

خوش اقبال با اشاره به محدودیت های کرونا، اظهار داشت: فرمانداران آمادگی لازم برای شکل گیری فضای انتخاباتی توام با حفظ پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

او یادآوری کرد در انتخابات پیش رو امکان برگزاری نشست ها و تجمعات تبلیغاتی وجود ندارد از این رو فرمانداران باید در جانمایی ستادهای انتخاباتی محدودیت های کرونایی را لحاظ نمایند.

به گزارش ایرنا، بر اساس برآوردهایی که تاکنون انجام شده است، یک هزار و ۲۸۰ شعبه ثابت و ۸۵۸ شعبه سیار در سطح استان آرای مردم برای انتخابات ریاست جمهوری را جمع آوری می کنند.

۲ هزار و ۳۲۶ صندوق رای نیز کار جمع آوری آرای مردم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا را بر عهده دارند که از این آمار یک هزار و ۴۵۸ شعبه ثابت و مابقی سیار هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل