راهکارهای ساده برای کاهش چربی در موهای چرب

راهکارهای ساده برای کاهش چربی در موهای چرب

وحشت خواب ماندن و موهای چرب به طور قطع رزو خوبی را برای شما رقم نخواهد زد. برخی از افراد همیشه با معضل چرب شدن موها دست و پنجه نرم می کنند که برایشان آزاردهنده است. علاوه بر این، پوست سر بیش از حد چرب منجر به خارش ناراحت کننده و درماتیت سبورئیک می شود. چربی های ضمن محافظت طبیعی از مو برای سلامت پوست سر و موهای براق حیاتی هستند. به گزارش هلث لاین، در اینجا نحوه مراقبت از مو در مقابل چربی های آزاردهنده بدون آسیب رساندن به مو و تحریک پوست سر وجود دارد.

بیشتر اوقات بشویید

بر اساس آکادمی پوست آمریکا ، افرادی که موهایشان واقعا چرب است به احتماب زیاد لازم است حداکثر یک بار در روز به موهایشان شامپو بزنند. شامپو به از بین بردن روغن اضافی، همچنین بقایا و مواد باقی مانده مو از پوست سر کمک می کند.

کمتر شستشو کنید

این نکته با مورد قبل در تناقض است، اما اگر در گذشته روزی یک بار موهای خود را می شستید و در پایان روز هنوز هم چرب بود این کار را ترک کنید. شستشوی بیش از حد پوست چربی طبیعی را از بین می برد که این امر باعث تولید چربی بیشتری برای آبرسانی می شود.

به درستی شامپو بزنید

به نظر نمی رسد شستم موها کار سختی باشد، اما بله شما می توانید موهای خود را به درستی نشویید و در نهایت با پوست سر چرب و موهای آسیب دیده مواجه شوید. برای شستشوی مناسب موهای خود مقدار کمی شامپو را به آرامی به ریشه ها و پوست سر خود بمالید. از استفاده از ناخن ها یا ایجاد اصطکاک غیرضروری روی موها خودداری کنید. اسکراب تهاجمی ضمن تحریک پوست سر باعث تولید چربی بیشتری می شود. تمرکز خود را روی پوست سر خود جایی که روغن وجود دارد به جای تارهای موی خود انجام دهید. از شامپو به طور مستقیم برای ساقه موهای خود استفاده نکنید.

با دقت از نرم کننده استفاده کنید

نرم کننده می تواند ضمن چرب نشان دادن موها باعث جمع شدن سریع تر روغن ها شود، بنابراین فقط انتهای موهای خود را نرم کننده بزنید و به درستی آنها را آبکشی کنید.

از سشوار و اتوی مو استفاده نکنید

اتوی مو و سشوار موها را صاف و براق نشان می دهد، اما همچنین می توانند موها را سریع تر چرب نشان دهند. بگذارید موهایتان خشک شود و بافت طبیعی آن را بپذیرید.

برس خود را تمیز کنید

برس کثیف روی موهای تازه شسته شده نباید استفاده شود. برس کثیف حاوی موادی است که می تواند موهای شما را پس از شستشو کثیف و چرب کند، بنابراین برس و شانه خود را با کمی شامپو یا صابون ملایم تمیز کنید تا تجمع کثیفی از بین برود. به همین ترتیب پس از هر بار برس کشیدن برس خود را تمیز کنید تا از چربی و کثیفی روی موها خودداری کند.

با آلوئه ورا تمیز کنید

این درمان خانگی فقط در ماه های تابستان گزینه مفیدی نیست. آلوئه ورا از آنجا که روغن اضافی را از بین می برد با تجمع چربی مقابله می کند، پوست سر را تسکین می دهد و از موها محافظت می کند، بنابراین یک ماسک عالی برای مو و پوست محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:درمان موهای چرب با چند روش خانگی و طبیعی

راهکارهای ساده برای کاهش چربی در موهای چرب

راهکارهای ساده برای کاهش چربی در موهای چرب از محصولات دارای سیلیکون خودداری کنید

بسیاری از محصولات از جمله شامپوها، نرم کننده ها، کرم ها و محصولات حالت دهنده با سیلیکون ساخته می شوند تا به صافی موها کمک کرده و باعث درخشش آنها شوند. سیلیکون ها علاوه بر افزودن براقیت اضافی که می توانند بسیار شبیه چربی باشند روی موها جمع شده و آن را کثیف و چرب می کند، همچنین سیلیکون ها از وارد شدن رطوبت مفید به ساقه های مو جلوگیری می کنند. در شستشو، برس زدن یا حالت دادن موها دقت کنید. تحریک پوست سر در واقع می تواند آن را بیش از حد تحریک کرده و باعث شود غدد چربی حتی روغن بیشتری تولید کنند.

به درستی بشویید

یک یا دو دقیقه بیشتر وقت خود را صرف کنید تا تمام شامپو و نرم کننده را از موهای خود خارج کنید. این امر تفاوت زیادی در ظاهر و موها ایجاد می کند. عدم شستشوی درست می تواند باعث کثیفی و خارش سر و مو شود.

از بازی با موها خودداری کنید

چرخاندن مو، خاراندن سر، بازی کردن با موها چرب شدن موها را تشدید می کند. برس زدن و لمس مرتب موها غدد چربی را تحریک می کند.

شامپوی خشک را امتحان کنید

شامپوی خشک می تواند یک ناجی باشد. این نوع شامپو به خشک شدن روغن مو کمک می کند و ظاهر تمیزتری به موهای شما می بخشد. بسیاری از شامپوهای خشک برای کمک به طراوت و کاهش چربی مو کمک می کند. البته بهتر است هر از چند گاهی از آن استفاده کنید تا از تحریک و آسیب دیدن آن جلوگیری کنید.

از شامپوی خشک دست ساز استفاده کنید

شامپوی خشک ندارید؟ پس نشاسته ذرت یا پودر بچه جایگزین شامپوی خشک کنید، افزودن پودر کاکائو باعث از بین رفتن آن در موهای تیره می شود.

نگهداری با روغن نارگیل

دفعه بعدی که یک روش درمانی روغن نارگیل انجام دادید از پوست سر خود صرف نظر نکنید. این روش درمانی به شما در بلند کردن روغن از پوست سر و ریشه کمک می کند در حالی که مقدار زیادی آبرسانی عمیق را ایجاد می کند.

با سرکه سیب بشویید

از فواید سرکه سیب بهره مند شوید. در صورت رقیق شدن مناسب آن یک محلول شستشوی سرکه سیب می تواند به از بین بردن تجمع چربی، تعادل pH پوست سر و کاهش وز شدن مو کمک کند.

بیشتر بخوانید:ریزش مو ، یکی از علائم طولانی مدت کرونا

راهکارهای ساده برای کاهش چربی در موهای چرب

راهکارهای ساده برای کاهش چربی در موهای چرب شامپو با روغن درخت چای

یک مطالعه در سال 2002 نشان داد روغن درخت چای ضدباکتری باعث بهبود شوره سر، کاهش خارش و بهبود چربی می شود. به دنبال یک شامپو حاوی روغن درخت چای به عنوان یکی از مواد موثره آن باشد تا اثر کامل داشته باشد.

بعد از پوشیدن کلاه یا کلاه ایمنی سر خود را بشویید

کلاه، کلاه ایمنی، روسری و سربند می توانند روغن را روی پوست سر و مو پخش کنند و گرما را به دام بیندازند، بنابراین موهای خود را بعد از استفاده از آنها بشویید.

فندق جادوگر بزنید

این معجون به طرز شگفت انگیزی برای موهای کثیف مفید است. فندق جادوگر ضمن تسکین خارش سر منافذ تولید کننده روغن را ببندد و التهاب ناشی از شوره سر، عدم تعادل pH یا سایر اختلالات پوست سر را کاهش می دهد، همچنین استفاده از آن روی پوست حساس به اندازه کافی ملایم است.

سراغ چای سبز بروید

این نوشیدنی نیروگاه برای موها مفید محسوب می شود. عصاره چای سبز به عنوان منبع مناسبی برای کاهش تولید سبوم و تغذیه پوست در صورت استفاده موضعی نشان داده شده است. این کار را امتحان کنید و شامپویی را انتخاب کنید که شامل آن باشد.

از ماسک عسل استفاده کنید

به لطف خواص ضدباکتری و ضدقارچی ماسک عسل ضمن کمک به آرامش پوست سر از شوره سر جلوگیری یا آن را درمان می کند. یک مطالعه در سال 2001 نشان داد مخلوط ساده ای از 90 درصد عسل خام و 10 درصد آب به کاهش علائم درماتیت سبورئیک مانند خارش، قرمزی، پوستی و تولید بیش از حد روغن کمک می کند.

در پایان

موهای چرب می توانند حاصل یک روز بد باشد، اما روش های درمانی زیادی برای کمک به شما در کنترل آن وجود دارد، همچنین لازم به ذکر است میزان روغن تولیدی شما با گذشت زمان تغییر می کند و به طور کلی با افزایش سن کاهش می یابد.
مترجم: الهه زارعی