روغن خوراکی در فروشگاه‌های بزرگ خراسان جنوبی توزیع می‌شود


روغن خوراکی در فروشگاه‌های بزرگ خراسان جنوبی توزیع می‌شود

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: روغن خوراکی به دلیل اینکه در فروشگاه‌های بزرگ قابل نظارت و کنترل بیشتر است، در این فروشگاه‌ها توزیع می‌شود بنابراین در سطح خرده فروشی‌ها کمبود نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا عباس جرجانی روز دوشنبه در دومین نشست کمیسیون تنظیم بازار استان در سال جاری که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: اختلاف قیمت‌های متفاوت در استان‌های مجاور سبب شده این گونه اقلام به صورت غیررسمی از استان خارج شود لذا برای کنترل این موضوع اقلامی از قبیل روغن در فروشگاه‌های بزرگ عرضه می‌شود.

وی گفت: به منظور دسترسی راحت‌تر مردم و افزایش مراکز توزیع علاوه بر فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، تعدادی از شرکت‌های پخش در استان نیز نسبت به توزیع مویرگی روغن در واحدهای صنفی اقدام خواهند کرد تا علاوه بر انجام نظارت دقیق‌تر، افزایش مراکز عرضه را نیز داشته باشیم.

جرجانی تصریح کرد: در هیچ جای استان با عنوان یا شماره کارت ملی هیچ نوع کالای اساسی را توزیع نمی‌کنیم و همه کالاها به صورت آزاد و راحت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی گفت: اگر هنگام خرید از مشتری کارت ملی درخواست شود حتما موضوع با سامانه ۱۲۴ در میان گذاشته شود تا مورد بررسی و رصد قرار گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی افزود: تلاش ما بر این است که تمامی کالاهای اساسی مورد نیاز از قبیل برنج، روغن، شکر، قند و گوشت قرمز منجمد برای استان تامین شود و هیچ گونه کمبود کالایی در بازار وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ هزار و ۲۱۵ تن کالای اساسی برای استان تامین، جذب و توزیع شد گفت: برنج، شکر، گوشت مرغ منجمد، گوشت گوساله منجمد و انواع روغن خوراکی از جمله اقلامی بوده که در سال ۱۳۹۹ توزیع شده است.

جرجانی با اشاره به جذب سهمیه اقلام اساسی برای ماه رمضان گفت: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن کالای اساسی به عنوان سهمیه ضیافت در سال جاری جذب شده که اکنون حدود هزار و ۱۸۰ تن از این اقلام در مرکز استان و شهرستان‌ها در حال توزیع مردمی است.

وی سهمیه روغن استان در ماه رمضان را هزار و ۴۷۰ تن اعلام کرد و گفت: از این سهمیه ۳۰۷ تن روغن خوراکی وارد استان شده و در فروشگاه‌های بزرگ شهرستان‌ها در حال توزیع است.

وی اضافه کرد: هزار و ۱۶۳ تن روغن نیز در حال جذب است که به زودی وارد استان می‌شود و مردم نگران تامین روغن نباشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به وضعیتی که در کشور وجود دارد در زمینه روغن جامد مقداری با کمبود مواجه هستیم و بیشتر روغن مایع در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ تن شکر برای استان جذب شده است گفت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان برای این کالا نیز کشش وجود دارد مجوز جابه‌جایی هزار تن دیگر اخذ شده است تا به صورت بسته‌های یک کیلوگرمی با قیمت هشت هزار و ۷۰۰ تومان در اختیار مردم قرار گیرد.

جرجانی تصریح کرد: از نظر قانون نظام صنفی فروش هر کالا با کالای دیگر به صورت اجباری خلاف قانون است و با متخلفان در این حوزه به شدت برخورد می‌شود.

وی گفت: پرونده‌های قاچاق به تعزیرات حکومتی ارسال و احکام از این طریق صادر شود اما جرایم بازدارنده نیست که این موضوع توسط تعزیرات حکومتی در حال پیگیری است.

فرماندار نهبندان هم از طریق ارتباط تصویری در این نشست گفت: در تعطیلات نوروز با کمترین تنش‌ برای تامین اقلام اساسی در شهرستان مواجه شدیم و فقط در زمینه مرغ با کمبود مواجه بودیم که با اهتمام جهاد کشاورزی استان این مشکل نیز رفع شد.

مجید بیکی افزود: همجواری نهبندان با استان سیستان بلوچستان و تفاوت فاحش قیمت‌ها در این استان سبب شده برخی شهروندان غیربومی کالاهای اساسی خود را در نهبندان تامین کنند.

وی بیان کرد: سال گذشته چهار هزار و ۸۳۰ مورد بازرسی در شهرستان نهبندان انجام شد که منجر به تشکیل ۱۱۳ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۹۳۳ میلیون ریال شده است.

فرماندار نهبندان گفت: ۱۵۵ تن شکر، ۲۸ تن قند، ۱۶۷ تن برنج، ۱۴ تن گوشت گوساله، ۱۶۴ تن گوشت گوسفند و ۳۷ تن گوشت منجمد، فروردین امسال در این شهرستان توزیع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز