معرفی بهترین سریال های اسپانیایی؛ 10 سریال جذاب و پرطرفدار


معرفی بهترین سریال های اسپانیایی؛ 10 سریال جذاب و پرطرفدار

در سال‌های اخیر و با ظهور پلتفرم‌های تولید و نمایش خانگی مثل نتفلیکس، میدان برای هنرمندان کشورهای کوچک‌تر هم باز شده است و سریال‌های جذاب و تماشایی، دیگر فقط در آمریکا و در کمپانی‌های مطرح تولید نمی‌شوند. کشورهای اسپانیایی‌زبان با مخاطبان گسترده هم توانسته‌اند از این فرصت بهره ببرند. در این مقاله، فهرستی از بهترین […] نوشته معرفی بهترین سریال...

در سال‌های اخیر و با ظهور پلتفرم‌های تولید و نمایش خانگی مثل نتفلیکس، میدان برای هنرمندان کشورهای کوچک‌تر هم باز شده است و سریال‌های جذاب و تماشایی، دیگر فقط در آمریکا و در کمپانی‌های مطرح تولید نمی‌شوند. کشورهای اسپانیایی‌زبان با مخاطبان گسترده هم توانسته‌اند از این فرصت بهره ببرند. در این مقاله، فهرستی از بهترین سریال های اسپانیایی زبان را به شما معرفی خواهیم کرد. همراه ما بمانید.

در سال‌های اخیر آثار باکیفیتی به‌ویژه در اسپانیا و مکزیک و حتی آمریکا به زبان اسپانیانی تولید شده و خوش درخشیده‌اند. این آثار توانسته‌اند هم‌پای رقبای هالیوودی قدرتمندشان، نه‌تنها نظر مخاطبان اسپانیانیی‌زبان را بلکه نظر مردم جهان را به خود جلب کنند. با ۱۰ سریال از برترین سریال‌های اسپانیانی‌زبان آشنا شوید. همه این سریال‌های اسپانیایی‌زبان لزوما ساخت کشور اسپانیا نیستند اما کیفیت یا پرطرفدار بودن آنها دلیل قرار گرفتنشان در این فهرست است.

۱. خانه کاغذی/ سرقت پول

معرفی بهترین سریال های اسپانیایی؛ 10 سریال جذاب و پرطرفدار

نام اصلی اثر: La casa de papel (در اسپانیا)؛ در آمریکا نام Money Hiest را بر اثر گذاشته‌اند.
شروع پخش: ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷
ژانر: اکشن، جنایی، معمایی
رده سنی: ۱۶+
سازنده اثر: آلکس پینا (Álex Pina)
بازیگران اصلی: اورسولا کوربیرو (Úrsula Corberó)، آلوارو مورته (Álvaro Morte)، ایتسیار ایتانیو (Itziar Ituño)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۷۰ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۵ فصل، ۳۱ قسمت
وضعیت: در حال تولید و پخش
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۹۳ از ۱۰۰

خلاصه داستان

شخصیتی مرموز به‌نام «پروفسور» می‌خواهد بزرگ‌ترین سرقت تاریخ را انجام دهد و نقشه‌ای خاص برای برآورده‌کردن این هدف در سر دارد. قصه سریال به جایی می‌رسد که گروهی آنارشیست (اقتدارگریز/ آشوب‌طلب/ Anarchist)، با ماسک‌های سالوادور دالی به صورت، مردمی را به گروگان می‌گیرند، با این هدف که با سوءاستفاده از پلیس، خواسته‌هایشان را برآورده کنند. به‌مرور، پای گذشتۀ اعضای گروه به میان می‌آید، اینکه برای چه در درجه اول نقشه سرقت را در سر پروراندند و مسائل دیگر.

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

تقریبا تمامی سکانس‌های سریال در ضرابخانه سلطنتی اسپانیا فیلم‌برداری شده‌اند. با وجود این، روایت داستان به‌گونه‌ای است که در تمامی مدتی که مشغول دیدن سریال هستید، هیجان‌زده خواهید ماند و منتظر اتفاقی تازه. روایت داستان که پیش می‌رود، قصه لایه‌های روان‌شناختی پیدا می‌کند و وفاداری اعضای گروه سرقت در بوته آزمایش قرار می‌گیرد. البته تمامی قصه هیجان و معما نیست و ماجراهای عاشقانه و نظایر آن هم از المان‌های داستان هستند.

نظرات کاربران و منتقدان درباره سریال

به‌باور بسیاری از منتقدان خانه کاغذی، اگر نگوییم بهترین، یکی از بهترین درام‌های جنایی سال‌های اخیر است. نظرات کاربران هم بیشتر مثبت بوده است؛ درباره دو فصل اول که شکی در کیفیت فوق‌العاده سریال، از دیدگاه کاربران، نیست؛ اما برخی باور دارند سریال باید در فصل دوم تمام می‌شد و فصل‌های بعدی بیشتر به هدف درآمدزایی تولید شده‌اند. درنهایت قضاوت با شما خواهد بود.

تماشای خانه کاغذی را به شما پیشنهاد می‌کنیم، اگر از این آثار لذت برده‌اید: بریکینگ بد/ افسارگسیخته (Breaking Bad)؛ کسب‌وکار ایتالیایی (The Italian Job)؛ تلقین (Inception).

۲. نارکوها/ قاچاقیان مواد مخدر

معرفی بهترین سریال های اسپانیایی؛ 10 سریال جذاب و پرطرفدار

نام اصلی اثر: Narcos
شروع پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷
ژانر: بیوگرافی (زندگی‌نامه‌ای)، جنایی، درام
رده سنی: ۱۷+
سازندگان اثر: کارلو برنارد (Carlo Bernard)، کریس برانکاتو (Chris Brancato)، دوگ میرو (Doug Miro)
بازیگران اصلی: پدرو پاسکال (Pedro Pascal)، واگنر مورا (Wagner Moura)، بوید هالبروک (Boyd Holbrook)
مدت‌زمان: هر قسمت بین ۴۳ تا ۶۰ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۳ فصل، ۳۰ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۸ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۸۹ از ۱۰۰

خلاصه داستان

روایت این داستان بر اساس زندگی واقعی پابلو اسکوبار است. حکم استرداد او صادر شده است؛ اما از درِ پشتی هتل پنج‌ستاره‌اش از اجرای حکم فرار می‌کند. شکارش از سر گرفته می‌شود. این بار دیگر مذاکره‌ای در میان نخواهد بود، فقط خون.

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

علاوه بر بازی تأثیرگذار بازیگران اصلی، داستان جذاب و صحنه‌های سرگرم‌کننده، با تماشای نارکوها، درباره کارتل‌های مواد مخدر دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ و مسائل سیاسی ـ اجتماعی مرتبط با اینها و سرکردگانشان در کشورهای آمریکای لاتین (در رأسشان کلمبیا و مکزیک) اطلاعات جالبی خواهید یافت. اطلاعات محدود به زندگی شخصی پابلو اسکوبار نمی‌شود و تقریبا از تمامی سرکردگان گروه‌های مافیایی در این کشورها نشانی خواهید یافت؛ همین مسئله است که باعث شده نام نارکوها را در فهرست بهترین سریال های اسپانیایی ببینیم.

نظرات کاربران و منتقدان درباره سریال

بیشتر منتقدان با بازخوردهای مثبت از این سریال استقبال کردند و ویژگی‌های مثبتی برای آن برشمرده‌اند؛ مثلا اینکه تا حدودی می‌توان جنبه‌های انسانی‌تر شخصیت پابلو اسکوبار را هم دید (مثلا در مواجهه‌های او با اعضای خانواده‌اش یا در رویدادهای دیگر)، البته فقط تا حدودی.

بازخوردها در میان کاربران حتی از منتقدان هم بهتر و مثبت‌تر بوده است. بسیاری آن را بهترین سریالی می‌دانند که تاکنون در شبکه نتفلیکس تماشا کرده‌اند. دست‌اندرکارانِ سریال نارکوها از به‌نمایش‌کشیدن خشونتی که در ماهیت روابط میان کارتل‌های مواد مخدر است ابایی نداشتند. این شجاعت آنها نظر برخی کاربران را به خود جلب کرد و به‌ این دلیل به دیدن سایر قسمت‌ها ترغیب شدند.

تماشای نارکوها را به شما پیشنهاد می‌کنیم، اگر از این آثار لذت برده‌اید: خانه پوشالی (House of Cards)؛ آینه سیاه (Black Mirror)؛ بریکینگ بد.

۳. رو در رو

معرفی بهترین سریال های اسپانیایی؛ 10 سریال جذاب و پرطرفدار

نام اصلی اثر: Vis a Vis (Locked Up)
شروع پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹
ژانر: درام، مهیج
رده سنی: ۱۷+
سازندگان اثر: ایوان اسکوبار (Iván Escobar)، استر مارتینز لوباتر (Esther Martínez Lobato)، آلکس پینا (Álex Pina)
بازیگران اصلی: آلبا فلورس (Alba Flores)، ماریا ایزابل دیاز لاگو (María Isabel Díaz Lago)، مارتا آلِدو (Marta Aledo)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۵۳ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۴ فصل، ۵۱ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۷۸ از ۱۰۰

خلاصه داستان

دختری ساده‌لوح دل‌باخته رئیسش می‌شود و به‌خاطر او چند خلاف مالی انجام می‌دهد (دورزدن مالیات‌ها و نظایر آن). عاقبت به خلاف‌های او پی می‌برند و به ۷ سال حبس محکوم می‌شود. حالا وقت آن است که به‌خاطر کارها و تصمیم‌های احساسی تاوان دهد؛ اما آیا از پس رویارویی با واقعیت برخواهد آمد؟

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

زندانیان این سریال همگی زن‌اند و این فضای خاص و جالبی به این ژانر می‌دهد. به‌علاوه، روایت داستان که پیش رود لایه‌های عمیق‌تری به آن افزوده می‌شود؛ مثلا خانواده شخصیت اصلی سریال درگیر ماجرا می‌شوند و تلاش می‌کنند دخترشان را نجات دهند. تمامی اینها داستان سریال را گیراتر و جذاب‌تر می‌کند.

نظرات کاربران و منتقدان درباره سریال

بخشی از کاربران با خواندن خلاصه داستان این سریال به‌یاد «نارنجی مد جدید است» افتادند و فکر می‌کردند در بهترین حالت، تقلیدی شایسته از آن خواهد بود. منتها با مشاهده سریال متوجه شدند اصلا اثری تقلیدی نیست و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بیشتر منتقدان هم همین نظر را داشتند و بازی تأثیرگذار بازیگران اصلی سریال را تحسین کرده‌اند.

دنباله‌ای بر داستان این سریال در سال ۲۰۲۰ با نام «Vis a Vis: El Oasis» منتشر شده است. به‌اندازه سریال اصلی از آن استقبال نشد؛ اما اگر مایل باشید می‌توانید ادامه داستان سریال را در آن پیگیری کنید.
تماشای سریال رو در رو را به شما پیشنهاد می‌کنیم، اگر از این آثار لذت برده‌اید: نارنجی مد جدید است (Orange is the New Black)؛ خانه کاغذی/ سرقت پول (La casa de papel).

۴. اِلیت

معرفی بهترین سریال های اسپانیایی؛ 10 سریال جذاب و پرطرفدار

نام اصلی اثر: Elite (اِلیت صفتی است برای اشاره به مردم ثروتمند طبقات اجتماعی بالاتر)
شروع پخش: ۲۰۱۸ تاکنون
ژانر: جنایی، درام، مهیج
رده سنی: ۱۴+
سازندگان اثر: داریو مادرونا (Darío Madrona)، کارلوس مونتِرو (Carlos Montero)
بازیگران اصلی: میگل برناردو (Miguel Bernardeau)، ارون پیپر (Arón Piper)، ایتزان اسکامیا (Itzan Escamilla)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۱ ساعت
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۵ فصل، ۳۳ قسمت
وضعیت: در حال تولید و پخش
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۶ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۹۷ از ۱۰۰

خلاصه داستان

سه دانش‌آموز از طبقه کارگر و پایین‌دست جامعه با دریافت بورسیه تحصیلی به مدرسه‌ای غیرانتفاعی مخصوص بچه‌های ثروتمندان راه می‌یابند. مواجهه این دو گروه با یکدیگر اتفاقات شومی را رقم می‌زند؛ اتفاقاتی که در نهایت به قتل یکی از دانش‌آموزان ختم می‌شود. چه‌کسی پشت این جنایت است؟

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

به ۲ دلیل: اول اینکه روایت داستان بسیار جذاب و گیراست. در واقع، تمامی دانش‌آموزان، از بچه‌های طبقه کارگر گرفته تا دخترهای ثروتمند افاده‌ای داستان، مظنون به قتل‌اند و تشخیص قاتل اصلا کار راحتی نیست. دوم نیز اینکه داستان به این جذابیت ظاهری بسنده نمی‌کند. مسائل مختلفی هستند که در داستان بررسی شده‌اند که شما را به تأمل درباره جنسیت، مذهب و توزیع ناعادلانه ثروت ترغیب خواهد کرد. با این حساب، هم سرگرم می‌شوید و هم غذایی برای فکر و روح خواهید یافت.

نظرات کاربران و منتقدان درباره سریال

بازخورد کاربران به سریال خیلی خوب بوده است و بخش اعظم آنها شخصیت‌پردازی و قصه جذاب و بازی تأثیرگذار بازیگران نوجوان سریال را تحسین کرده‌اند. منتقدان هم به همین منوال ویژگی‌های خوبی برای سریال برشمرده‌اند و در کنار این مسائل، به تکنیک‌های هوشمندانه استفاده‌شده در سریال اشاره کرده‌اند. تکنیک‌هایی مثل فلش‌بک به گذشته که باعث می‌شوند مسئله کشف قاتل تا پایان داستان ناممکن بماند.

تماشای الیت را به شما پیشنهاد می‌کنیم، اگر از این آثار لذت برده‌اید: ۱۳ دلیل برای اینکه (13 Reasons Why)؛ نارنجی مد جدید است؛ داینتستی (Dynasty).

۵. خانه گل‌ها

معرفی بهترین سریال های اسپانیایی؛ 10 سریال جذاب و پرطرفدار

نام اصلی اثر: La casa de las flores (The House of Flowers)
شروع پخش: ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰
ژانر: جنایی، تِلِنووِلا (Telenovela)، کمدی سیاه، درام
رده سنی: بزرگ‌سال
سازنده اثر: مانولو کارو (Manolo Caro)
بازیگران اصلی: سسیلیا سوارز (Cecilia Suárez)، کلودت مَلی (Claudette Maillé)، داریو یازبِک بِرنال (Dario Yazbek Bernal)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۱ ساعت
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۳ فصل، ۳۴ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۷ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۸۲ از ۱۰۰

خلاصه داستان

مردی به‌ظاهر محترم از خانواده‌ای ثروتمند و اصیل همراه با اعضای خانواده سالگرد بازگشایی گل‌فروشی‌شان را جشن می‌گیرد. این در حالی است که معشوقه‌اش جایی دیگر خودکشی می‌کند و نوشته‌هایی از خود به جا می‌گذارد؛ نوشته‌هایی که گذشته تاریک و رازهای سربه‌مهر این خانواده را عیان خواهد کرد.

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

قصه سریال شباهت زیادی با داستان خیلی از رمان‌های کلاسیک دارد (پس‌دادن تاوان گذشته پر اشتباه در خانواده‌ای اصیل و اشرافی). زیبایی و تازگی این اثر در آن است که طرح داستان قدیمی‌اش با کمدی مدرن، که زیرلایه‌های سیاه و ناراحت‌کننده دارد، ترکیب شده است. به همین دلیل، نام خانه گل‌ها را در فهرست بهترین سریال های اسپانیایی شاهد هستیم.

نظرات کاربران و منتقدان درباره سریال

بسیاری از کاربران تعادل میان کمدی و درام را در سریال تحسین کرده‌اند. تنها انتقادی که به سریال وارد شده است بازی‌نکردن ورونیکا کاسترو، بازیگر افسانه‌ای مکزیکی، در فصل‌های بعدی سریال بود. او در فصل اول در نقش مادرسالار خانواده ویرجینیا بازی می‌کرد.

تماشای خانه گل‌ها را به شما توصیه می‌کنیم، اگر از این آثار لذت برده‌اید: پرورش شکست‌خورده (Arrested Development)؛ خانواده امروزی (Modern Family)؛ شفاف (Transparent).

۶. سرحد سبز

معرفی بهترین سریال های اسپانیایی؛ 10 سریال جذاب و پرطرفدار

نام اصلی اثر: Frontera Verde (Green Frontier)
شروع پخش: ۲۰۱۹
ژانر: جنایی، درام، مهیج
رده سنی: ۱۷+
سازندگان اثر: جِنی سِبالوس (Jenny Ceballos)، ماوریسیو لیوا-کاک (Mauricio Leiva-Cock)، دییِگو رامیرز (Diego Ramírez-Schrempp)
بازیگران اصلی: نلسون کامایو (Nelson Camayo)، آنجلا کانو (Angela Cano)، جوآنا دل‌ریو (Juana del Rio)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۴۱ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۱ فصل، ۸ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۳ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

خلاصه داستان

در ظاهر، داستان از این قرار است که دو کارآگاه در اعماق جنگل‌های آمازون پیگیر چند پرونده قتل هستند. به‌مرور، صحبت از راز سربه‌مهری به میان می‌آید که در این جنگل زیبا نهفته است و نباید بر غریبه آشکار شود. جسد زنی بعد از دهه‌ها پیدا می‌شود؛ اما کاملا سالم و بدون آنکه اثری از فساد یا چیز دیگری بر آن باشد. چیست این راز سربه‌مهر؟

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

سرحد سبز یا مرز سبز، که نامش در میان بهترین سریال های اسپانیایی به چشم می‌خورد، حال‌وهوای خاصی دارد. بیشتر صحنه‌ها در جنگل‌های انبوه آمازون فیلم‌برداری شده است که واقعا چشم‌نواز و زیباست. به‌علاوه، در این سریال شاهد المان‌های ماورای طبیعی هستیم؛ المان‌های ماورای طبیعی از نوع خرافات افسانه‌ای و اسطوره‌ای و به‌واقعیت‌پیوستن اینها که در نوع خود جالب و تأمل‌برانگیز است و می‌تواند متضمن معانی عمیق‌تری باشد.

نظرات کاربران و منتقدان درباره سریال

نظر کاربران در مجموع راجع‌به سریال مثبت بوده است. این سریال به‌ویژه نظر منتقدان را به خود جلب کرد. ویژگی‌های خوب و مثبت متعددی برای آن برشمرده‌اند. اینکه از حیث به‌تصویرکشیدن زندگی طبیعی در جنگل و به دور از آلایش‌های روزانه سریال خاص و نادری است. هرکدام از قبیله‌ها گویش خاص خودشان را دارند و برخی بازیگران از مردم محلی جنگل‌اند. هویت، زمان و نقش جنگل در زندگی روزانه ما از دیگر مسائلی‌اند که در سرحد سبز راجع‌بهشان چیزهایی دستگیرتان خواهد شد.

۷. آشفتگی‌ای که به جا می‌گذاری

معرفی بهترین سریال های اسپانیایی؛ 10 سریال جذاب و پرطرفدار

نام اصلی اثر: El desorden que dejas (The Mess You Leave Behind)
شروع پخش: ۲۰۲۰
ژانر: جنایی، درام، معمایی، مهیج روان‌شناختی
رده سنی: بزرگ‌سال
سازنده اثر: کارلوس مونتِرو (Carlos Montero)
بازیگران اصلی: اینما کوئِستا (Inma Cuesta)، باربارا لِنی (Bárbara Lennie)، تامار نُواس (Tamar Novas)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۵۶ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۱ فصل، ۸ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۸ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۷۱ از ۱۰۰

خلاصه داستان

روایت داستان از رمانی به همین نام گرفته شده است (El desorden que dejas/ آشفتگی‌ای که به جا می‌گذاری) که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و جایزه برد. داستان درباره زنی میان‌سال است که در بحبوحه ازدست‌دادن مادر و پایان ازدواج رو به سردی گذاشته‌اش است، در شهر کوچک محل زندگی شوهرش مشغول به تدریس در مدرسه می‌شود. مرگی مشکوک در این شهر کوچک پایش را به ماجراهای تازه‌ای وارد می‌کند.

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

آشفتگی‌ای که به جا می‌گذاری بدون شک سریال خوبی است و بی‌دلیل در فهرست بهترین سریال های اسپانیایی قرار نگرفته است. نکته اینجاست که سریال فضایی تاریک و غم‌انگیز دارد و تمامی معضلاتی که شخصیت اصلی داستان گرفتارشان می‌شود لایه‌های روان‌شناختی عمیق‌تری به داستان می‌دهد.

نظرات کاربران و منتقدان درباره سریال

سریال داستان پیچیده‌ای دارد و برای واقف‌شدن بر آن باید وقت بگذارید و حوصله کنید. بیشتر کاربران و منتقدان بر این باورند که این صبر و حوصله ارزشش را دارد و قطعا پاداشش را خواهید گرفت. داستان چیزی نیست که فقط برای سرگرم‌کردن نوشته شده باشد و حاوی نکات و اندرزهای بسیار است.

تماشای این سریال را به شما توصیه می‌کنیم، اگر از این آثار لذت برده‌اید: هوم‌لند (وطن/ میهن/ Homeland)؛ دوره‌گرد (کولی/ Gypsy)؛ El reemplazo.

۸. گِرَن هتل

معرفی بهترین سریال های اسپانیایی؛ 10 سریال جذاب و پرطرفدار

نام اصلی اثر: Gran Hotel (Grand Hotel)
شروع پخش: ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳
ژانر: تِلِنُووِلا، درام، جنایی، معمایی
رده سنی: ۱۷+
کارگردان: کارلوس سدس (Carlos Sedes)
بازیگران اصلی: آدریانا اثورس (Adriana Ozores)، آمایا سالامانکا (Amaia Salamanca)، یون گونزالس (Yon González)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۱ ساعت
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۳ فصل، ۳۹ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۴ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: ثبت‌نشده

خلاصه داستان

داستان در سال ۱۹۰۵، در شهر ساحلی خیالی به‌نام کانتالوآ در اسپانیا می‌گذرد. در هتلی که مستخدمان، مهمان‌ها، کارآگاهان و صاحبان ملک را در کنار هم جمع کرده است. عشق، اخاذی، حسادت، جنایت، طنز، پاپوش و نقشه، تمامی اینها در روابط میان کسانی که در گرن هتل هستند به تصویر کشیده می‌شوند.

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

گرن هتل یکی از سریال های اسپانیایی نسبتا قدیمی است. منتها تصمیم گرفتیم نام آن را در فهرست حاضر قرار دهیم، چون واقعا داستان گیرا و سرگرم‌کننده‌ای دارد و به‌ویژه اگر به این ژانر سریال‌های تلویزیونی که با الهام‌گرفتن از رمان‌ها ساخته می‌شوند علاقه‌مند باشید، برایتان جذاب خواهد بود. گرن هتل سریالی است که در گذر سال‌ها هنوز محبوبیتش را حفظ کرده است و دیده می‌شود.

نظرات کاربران و منتقدان درباره این سریال

نظرات و بازخوردها درباره این سریال بسیار خوب و مثبت بوده است. فیلم‌برداری خوب، بازی تأثیرگذار، داستانی گیرا و قوی و لوکیشن‌ها و موقعیت‌های بسیار زیبا که برای فیلم‌برداری استفاده شده‌اند از جمله نقاط قوت این سریال کلاسیک اسپانیایی هستند.

تماشای گرن هتل را به شما توصیه می‌کنیم، اگر از این آثار لذت برده‌اید: داون‌تاون اَبی (Downton Abbey)؛ پولدارک (Poldark).

۹. ربوده‌شده

معرفی بهترین سریال های اسپانیایی؛ 10 سریال جذاب و پرطرفدار

نام اصلی اثر: Perdida (Stolen Away)
شروع پخش: ۲۰۲۰
ژانر: جنایی، درام، معمایی
رده سنی: ۱۷+
سازندگان اثر: ناتزو لوپز (Natxo López)، روث گارسیا (Ruth García)، دیوید اولیوا (David Oliva)
بازیگران اصلی: دنیل گرائو (Daniel Grao)، کارولینا لاپوسا (Carolina Lapausa)، ملانی اولیوارِس (Melani Olivares)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۵۰ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۱ فصل، ۱۱ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۱ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: ثبت‌نشده

خلاصه داستان

داستان از این قرار است که پدری سیزده سال پس از ربوده‌شدن دخترش خود را به‌عمد به زندان می‌اندازد، با این هدف که عاملان اصلی دزدیدن دخترش را پیدا کند. برای این منظور، لباس کلمبیایی به تن می‌کند و با مقداری مواد مخدر خود را در دام پلیس می‌اندازد. به زندان می‌رود و حالا باید کارش را از سر بگیرد.

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

ربوده‌شده یکی از سریال های اسپانیایی است که در عین شباهت با فیلم‌های مشهوری چون تیکن (Taken)، اصالت و تازگی خود را حفظ کرده است. اگر از تماشای این سبک فیلم‌ها و سریال‌ها لذت می‌برید، حتما دیدن ربوده‌شده را به شما توصیه می‌کنیم. دست‌کمی از رقبای خود ندارد و می‌تواند به همان اندازه برایتان هیجان‌انگیز باشد.

نظرات کاربران و منتقدان درباره این سریال

مثل بیشتر سریال‌هایی که در این فهرست معرفی کردیم، ربوده‌شده نیز بازخوردهای بسیار خوبی در میان منتقدان و کاربران داشته است. به‌باور برخی کاربران، ۵ قسمت پایانی سریال جذاب‌تر از قسمت‌های ابتدایی بوده‌اند.

تماشای ربوده‌شده را به شما توصیه می‌کنیم، اگر از این آثار لذت برده‌اید: آشفتگی‌ای که به جا می‌گذاری؛ نارکوها.

۱۰. مِرلی

معرفی بهترین سریال های اسپانیایی؛ 10 سریال جذاب و پرطرفدار

نام اصلی اثر: Merlí
شروع پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸
ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
رده سنی: ۱۷+
سازنده اثر: هکتور لوزانو (Héctor Lozano)
بازیگران اصلی: فرانسسک اورِلا (Francesc Orella)، پِرِه پونس (Pere Ponce)، کارلوس کِواس (Carlos Cuevas)
مدت‌زمان: هر قسمت حدود ۵۸ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۳ فصل، ۴۰ قسمت
وضعیت: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۶ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۹۲ از ۱۰۰

خلاصه داستان

داستان راجع‌به معلم فلسفه‌ای روشن‌فکر به‌نام مرلی است که با خارج‌شدن از چهارچوب‌های معمول، سعی می‌کند به دانش‌آموزانش درس زندگی دهد، به سبک خاص خودش؛ مسئله‌ای که والدین بچه‌ها و همکاران مرلی چندان دل خوشی از آن ندارند.

چرا تماشای این سریال را پیشنهاد می‌کنیم؟

مرلی یکی از سریال های اسپانیایی است که در آن، تعادل بسیار خوبی میان سرگرمی و صحبت راجع‌به مسائل جدی‌تر شکل گرفته است. شخصیت‌پردازی قوی سریال باعث شده است تا روابط میان بچه‌های مدرسه به‌خوبی به تصویر کشیده شود. روابط معمول روزمره و تجربه‌های احساسی، در کنار دیالوگ‌های خوب و شخصیت‌پردازی قوی، ترکیب خوبی از این سریال درست کرده‌اند.

نظرات کاربران و منتقدان درباره سریال

بسیاری از کاربران و منتقدان مرلی را یکی از بهترین سریال های اسپانیایی می‌دانند. خیلی‌ها تعجب کرده بودند که اثری با این قدرت در کشوری مثل اسپانیا تولید شده است و آن را با آثار برجسته هالیوود و دیگر کشورهای اروپایی مقایسه کرده‌اند. شاید کسی فکر نمی‌کرد که این سریال با بودجه کمی که داشت تا این حد سر زبان‌ها بیفتد.

در پایان

امیدواریم از تماشای سریال‌های معرفی‌شده لذت ببرید و اوقات خوشی را در کنار عزیزانتان تجربه کنید. اگر به تماشای سریال های اسپانیایی علاقه دارید، برایمان از تجربه‌هایتان بگویید. همچنین اگر قبلا هریک از سریال‌های معرفی‌شده را دیده‌اید، می‌توانید بازخوردهایتان را در قسمت «ارسال دیدگاه» مطرح کنید. مشتاق خواندن نظرات و تجربه‌های شما هستیم.

در ادامه بخوانید: بهترین سریال های ساخت انگلیس؛ معرفی ۲۰ سریال انگلیسی پرطرفدار

منابع دیگر: rottentomatoes و imdb

هشدار! محتوای این صفحه در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده ‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود. اطلاعات بیشتر
section.chetor__product__boxsection.chetor__product__box .main__img.chetor__product__box-title.chetor__product__box-text.chetor__product__box-btn-wrappera.chetor__product__box-anchor-text.chetor__product__box-text p@media only screen and (max-width:380px).chetor__product__box-text.chetor__product__box-title.chetor__product__box-btn-wrapper} .chetor__product__box-badge .chetor__product__box-text .price del .chetor__product__box-text .price ins /*.chetor__product__box a */ .chetor__product__box .image-holder { display: inline-block; position: relative;} .chetor__product__box-text p .ads-block .section-heading .bsac-container > div:empty
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید

منبع oprahdaily spanishmama businessinsider

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط