آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 31 فروردین 1400 چقدر بود؟


آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 31 فروردین 1400 چقدر بود؟

روز یکشنبه، اسکناس آمریکایی 300 تومان کاهش قیمت داشت. آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 31 فروردین 1400 چقدر بود؟ نوشته آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 31 فروردین 1400 چقدر بود؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز یکشنبه، اسکناس آمریکایی ۳۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ چقدر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: سومین افت متوالی دلار، این ارز را به زیر سطح حمایتی ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی برد. روز یکشنبه، اسکناس آمریکایی ۳۰۰ تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد و به محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی رسید.

دلار در روز شنبه نیز افت ۳۴۰ تومانی را تجربه کرده بود. به باور فعالان، دلیل اصلی افت دلار در روز شنبه اظهارات عباس عراقچی بود که از شکل‌گیری یک تفاهم جدید در مذاکرات وین خبر داده بود. روز یکشنبه نیز نماینده روسیه عنوان کرد گفت‌وگوهای احیای برجام در وین به مرحله تهیه پیش‌نویس وارد شده است.

به اعتقاد بیشتر فعالان،‌ این دومین ضربه مذاکرات وین به دلار بود و موجب شد اسکناس آمریکایی به کانال ۲۳ هزار تومانی نزدیک‌تر شود. عده دیگری از معامله‌گران عنوان کرده‌اند که تحولات و اظهارات مذاکره‌کنندگان حاکی از بهبود اوضاع و نرمش در وین است. این موضوع سمت و سوی انتظارات را در بازار ارز تغییر داده و موجب شده است عده بیشتری تمایل به فروش ارز داشته باشند. حتی گفته می‌شد پس از ساعت ۴ بعدازظهر نرخ‌های پایین‌تری در بازار ارز به ثبت رسید و حتی دلار به محدوده ۲۴ هزار تومانی رسید.

عقب‌نشینی سفته‌بازان از بازار

اخبار مثبت موجب شده است سفته‌بازان در روزهای اخیر تمایل برای حضور در بازار نداشته باشند. در واقع این روزها بیشتر اوضاع به کام فروشندگان است. کسانی نیز که در بازار به‌عنوان خریدار ظاهر شده‌اند، بیشتر افرادی بودند که سعی داشتند از فاصله قیمتی بین صرافی‌های بانکی و بازار آزاد کسب سود کنند. به‌عنوان مثال، روز شنبه فاصله بین قیمت دلار بازار آزاد و صرافی‌های بانکی به اندازه‌ای شده بود که می‌توانست سود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برای یک فرد به‌دنبال داشته باشد.

روز یکشنبه، این فاصله بسیار کاهش یافته بود، در نتیجه خبر زیادی از خریداران آربیتراژکار در بازار نبود. آربیتراژگران به دسته‌ای از معامله‌گران گفته می‌شود که از تفاوت قیمتی دو بازار کسب سود می‌کنند. به‌عنوان مثال، چنان که اشاره شد، آنها دلار را از صرافی‌های بانکی می‌خرند و در بازار آزاد گران‌تر می‌فروشند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس