پروازهای رشت، تهران افزایش یافت


پروازهای رشت، تهران افزایش یافت

رشت – ایرنا – مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد: پروازهای رفت و برگشت مسیر رشت - تهران افزایش یافت.

سید محسن میرحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افزوده شدن چهار پرواز جدید توسط شرکت هواپیمایی آتا تعداد پروازهای رفت و برگشت مسیر رشت - تهران به ۲۶ پرواز در هفته افزایش یافت.
وی اظهار داشت: پروازهای یادشده از اردیبهشت ماه در روزهای یکشنبه و چهارشنبه اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه تاکید و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در فرودگاه گیلان افزایش یافته است، یادآور شد: این فرودگاه در راستای اهتمام به سلامت مسافران علاوه بر تجهیز به دوربین حرارتی، استفاده از ماسک را اجباری کرده است.
میرحسینی، تشکیل کمیته بهداشت و سلامت در فرودگاه سردار جنگل رشت، نصب بنرهای اطلاع رسانی و نمایش پیام های بهداشتی، الزام به پوشش ماسک هنگام ورود به ساختمان اداری، غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی و خروجی توسط نیروهای هلال احمر و اورژانس فرودگاه، ضدعفونی و میکروب زدایی پایانه ها و اماکن و تجهیزات مستقر در ترمینال ها قبل و بعد از هر پرواز، ضد عفونی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه را از جمله اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه در موضوع شیوع کرونا عنوان کرد.
مدیرکل فرودگاه گیلان همچنین یادآور شد: بر اساس محدودیت های کرونایی پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت همچنان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی با ۶۰ درصد ظرفیت انجام می شود.
وی ادامه داد : از سویی سامانه فروش بلیت به سامانه مرکز بهداشت متصل شده و مبتلایان به کرونا تنها با ارائه مدارک صحت و گذراندن پروسه بیماری می توانند از پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت بهره مند شوند.
میرحسینی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر ۷۶ سورتی پرواز در هفته از فرودگاه گیلان به ۱۰ مقصد اهواز، تهران، عسلویه، اصفهان، بندرعباس، تبریز، کیش، مشهد، بوشهر و شیراز انجام می شود.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.
این فرودگاه دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار در ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان