جورج راسل خطاب به بوتاس: آیا می‌خواهی هر دو ما را بکشی؟


فرمول یک ایران – جورج راسل و والتری بوتاس اولین برخورد سنگین فصل را در گرندپری ایمولا 2021 به نمایش گذاشتند. تصادفی که باری دیگر هیجان آخر هفته های بارانی، ریسک بالای پیست های کلاسیک و همچنین لزوم استفاده از هیلو را به تماشاگران، تیم ها و رانندگان یادآوری کرد. راند دوم فصل 2021 فرمول یک در سان مارینو به پایان رسید. جدا از استارت شگفت انگیز...

فرمول یک ایرانجورج راسل و والتری بوتاس اولین برخورد سنگین فصل را در گرندپری ایمولا 2021 به نمایش گذاشتند. تصادفی که باری دیگر هیجان آخر هفته های بارانی، ریسک بالای پیست های کلاسیک و همچنین لزوم استفاده از هیلو را به تماشاگران، تیم ها و رانندگان یادآوری کرد.

راند دوم فصل 2021 فرمول یک در سان مارینو به پایان رسید. جدا از استارت شگفت انگیز رانندگان پیشتاز و رقابت جذاب چند دور پایانی، شاید یکی از مهیج ترین رویداد های این آخر هفته تصادف سنگین راننده ی جوان تیم ویلیامز و مرد فنلاندی مرسدس بود. تصادفی که به موجب آن، پس از مدت ها شاهد درگیری کوتاهی میان دو راننده در حین مسابقه بودیم.

هر دو راننده در نزدیکی ورودی پیچ تامبورلو، یعنی یکی از سریعترین مناطق پیست برخورد کردند و به موجب آن تصادف بزرگی رخ داد که هر دو راننده را از مسابقه خارج و همچنین شرایط پرچم قرمز را نیز برای مدتی بر مسابقه حاکم کرد.

راسل پس از این تصادف بوتاس را به نقض توافق نامه بین فیا و رانندگان موسوم به جنتلمن (gentlemen)، مبنی بر عدم انجام حرکت های ناگهانی و جابه جایی در هنگام سبقت، متهم کرد؛ این در حالی بود که در طرف دیگر ماجرا بوتاس راسل را مقصر اصلی برخورد دو اتومبیل می دانست.

راسل توضیح داد:

من خیلی سریع به سمت والتری می آمدم. من اسلیپ استریم و DRS داشتم و درست وقتی که شروع به سبقت گیری کردم، او خیلی کم به سمت راست تغییر مسیر داد.

این یک دفاع تاکتیکی است که رانندگان در گذشته انجام می دادند. در سال 2015 ورشتپن مانور های به خصوصی انجام می داد که به موجب آن توافق gentlemen به وجود آمد و مانع از انجام این کار توسط رانندگان می شد؛ چرا که این کار فوق العاده خطرناک است.

در شرایط کاملاً خشک (پیست) شرایط خوبی داشتم. اما او مرا به سمت قسمت مرطوب خارج پیست حل داد و من (کنترل) را از دست دادم. بنابراین یک اتفاق ناخوشایند بود. ما با 320 کیلومتر در ساعت رانندگی می کنیم، باید به سرعت و شرایط احترام بگذارید.

جورج راسل بلافاصله پس از تصادف و خروج از اتومبیلش به سمت اتومبیل بوتاس رفت. وی گفت:

از او پرسیدم که آیا می خواهد هر دو ما را بکشد. ما فوق العاده سریع رانندگی می کنیم. ما شرایط را می دانیم.

از دید او (بوتاس)، وی برای هیچ چیزی نمی جنگید. رده نهم برای او چیزی نیست، اما برای ما همه چیز است. من سبقت گیری را آغاز کردم. سبقتی گیری در حالت عادی کاملا آسان بود. به طور قطع دلیلی وجود نداشت که او مانوری مانند آن را انجام دهد.

توافق gentlemen بین رانندگان وجود دارد. ما همیشه می گفتیم که (چنین مانور هایی) یک روز باعث یک برخورد شدید می شود و بفرمایید.

جورج راسل خطاب به بوتاس: آیا می‌خواهی هر دو ما را بکشی؟جورج راسل خطاب به بوتاس: آیا می‌خواهی هر دو ما را بکشی؟

برخورد میان والتری بوتاس و جورج راسل – پرندپری ایمولا 2021

توتو ولف جورج راسل را به بازگشت به کلیو کاپ تهدید کرد!

تصادف میان جورج راسل و بوتاس سنگین بود اما خوشبختانه آسیبی به رانندگان نرسید اما هر دو راننده از عملکرد دیگری عصبانی بودند.

در این میان توتو ولف هیچکدام از رانندگان را به عنوان مقصر اعلام نکرد اما در مصاحبه ای با sky f1 گفت که اگر مواردی مشابه برخورد امروز از جورج سر بزند، بهتر است که در رقابت های سطح پایین تری به رقابت بپردازد:

این یک انحراف قابل توجه بود. شرایط دوستانه‌ای میان این دو برقرار نیست.

اما ما باید این را مورد بازبینی قرار بدهیم چراکه برای یک برخورد باید دو ماشین نقش داشته باشد. شاید شرایط 60-40 باشد اما نمیدانم چه کسی بیشتر از دیگری مقصر است.

من هنوز جورج را ندیده‌ام و با او صحبت نکرده‌ام. من قبلا گفتم که اگر او عملکرد خوبی داشته باشد، می‌تواند در مرسدس حضور داشته باشد اما اگر عملکرد مناسبی نداشته باشد باید به رقابت های کلیو کاپ برود و امروز در نزدیک به کلیو کاپ بود.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!