میزان هدررفت آب در کیش 32 درصد است


میزان هدررفت آب در کیش 32 درصد است

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش گفت: به طور میانگین 32 درصد آب این جزیره در شبکه توزیع، انشعاب و خطوط انتقال هدر می‌رود که بخش زیاد آن ناشی از فرسوده بودن شبکه است.

به گزارش خبرآنلاین از کیش : یدالله سلطانی اظهار داشت: هدف این شرکت بهره‌مندی قشرهای مختلف جامعه از آب سالم و بهداشتی است و اکنون بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ مشترک از خدمات شرکت آب و برق بهره‌مند هستند.

وی، با بیان اینکه اکنون روزانه در هر شبانه روز ۲۳ هزار متر مکعب آب تولید و وارد شبکه توزیع می‌شود یادآور شد: فرسودگی شبکه توزیع آب و انشعاب غیرمجاز از مهمترین دلایل هدر رفت آب در جزیره است.

سلطانی اضافه کرد: خرابی کنتورها و اشتباه قرائت از دیگر دلایل هدر رفت آب در این جزیره مرجانی بوده که شرکت آب و برق کیش در سال های گذشته این موارد را به حداقل رسانده است.

وی افزود: این شرکت سال گذشته ۴۵ کیلومتر از شبکه توزیع آب را در مناطق مختلف جزیره از جمله بلوارهای کرمان، مازندران، میدان های ملل و دریا اصلاح و نوسازی کرده و در سال جاری نیز این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش یادآور شد: شبکه انتقال این شرکت در جزیره شامل ۲۴۰ کیلومتر شبکه اصلی، ۴۱ کیلومتر شبکه فرعی و ۶۰ کیلومتر شبکه انشعاب‌ها است.

وی اظهار داشت: مشترکان خانگی با ۶۴ درصد بیشترین فراوانی مشتریان این شرکت را تشکیل می‌هند و پس از آن مشترکان تجاری با ۲۴ درصد و عمومی با ۱۲ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شرکت آب و برق کیش با سرمایه گذاری وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۱۳۶۹ با هدف تولید، انتقال و توزیع آب شرب بهداشتی و برق در جزیره کیش تاسیس شد، وظیفه این شرکت تولید، انتقال و توزیع آب و برق مطمئن در جزیره کیش بوده از پیشگامان واگذاری، تولید، انتقال و توزیع آب و برق به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

46

کد خبر 1506827

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا