پارسال 30 میلیارد تومان خسارت به باغداران مهریز وارد شد


پارسال 30 میلیارد تومان خسارت به باغداران مهریز وارد شد

یزد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: سرمازدگی سال گذشته به درختان سیاه ریشه شامل گوجه سبز، زردآلو، شفتالو و گیلاس در این شهرستان 30 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

محمد جعفری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: اکثر این خسارت مربوط به درختان در بخش مرکزی و دهستان‌های میانکوه و تنگچنار بوده است.

وی ادامه داد: گزارش مستند خسارت دقیق مشخص و به مسوولان جهاد کشاورزی استان ارسال شده که امیدواریم در سال‌جاری پیگیری و اقدام مناسب شود.

همچنین ۱۹ فروردین‌ماه جاری معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهریز به ایرنا گفته بود: با کاهش دمای هوا از ۲۰ به سه درجه بالای صفر در روزهای شانزدهم و هفدهم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت به پسته‌کاران این شهرستان وارد شد.

احمد باقری‌پناه ربا اشاره اینکه بر اثر کاهش دمای هوا ۸۰ تا ۱۰۰ درصد درختان پسته شهرستان به خصوص در دهستان بهادران واقع در بخش مرکزی مهریز خسارت دید افزود: جزییات خسارت تنظیم و برای بررسی و اختصاص بودجه به خسارت‌دیدگان به نهادهای ذی ربط به مرکز استان یزد ارسال شد.

چهاردهم فروردین ماه جاری سیدعباس میرحسینی کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی یزد به ایرنا گفته بود که از شنبه شب هفته جاری تا روز یکشنبه با شمالی‌شدن جریانات، دمای هوای استان تا ۱۲ درجه سلسیوس در مناطق مختلف کاهش می‌یابد.

سطح اراضی کشاورزی مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که حدود ۱۵ هزار بهره بردار در کاشت، داشت و برداشت محصولات باغی و زارعی در این شهرستان فعالیت دارند که ۱۰ هزار هکتار آن باغی و بقیه زراعی است و میانگین سهم هر کشاورز ۱۱ هزار و ۶۶۷ مترمربع است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی