نیاز به شیوه‌های جدید برای افزایش قدرت کشف موبایل‌های سرقتی


نیاز به شیوه‌های جدید برای افزایش قدرت کشف موبایل‌های سرقتی

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد که برای کشف موبایل‌های سرقتی به شیوه‌های جدیدی با همکاری وزارت ارتباطات و... نیاز است.

به گزارش ایسنا، در میان آماری که اخیرا از سوی پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد، در طول تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، کیف‌قاپی که موبایل قاپی نیز شامل آن می‌شود، اندکی افزایش داشته است. این روند افزایشی اما اولین بار نیست که از سوی مسئولان پلیس اعلام شده و در سال گذشته اجرای طرح‌های ویژه برای برخورد با موبایل قاپی نشان‌دهنده این موضوع بود که پلیس نیز همچون شهروندان پیرامون این موضوع دغدغه جدی دارد.

نکته دیگر اما احتمال کشف موبایل‌های مسروقه است. در این خصوص گرچه آمار رسمی وجود ندارد، اما اعترافات برخی از سارقان دستگیر شده و نیز گلایه شهروندان از عدم کشف موبایل سرقت شده‌شان نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از تلفن‌های همراه پس از سرقت یا از کشور خارج شده یا اوراق شده و قطعات آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این خصوص با رییس پلیس آگاهی پایتخت گفت‌وگو کردیم، گفت‌وگویی که در آن بر ضرورت استفاده از شیوه‌های جدید برای کشف موبایل‌های سرقتی تاکید شد.

سردار علیرضا لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره امکان ردیابی گوشی‌های تلفن همراه پس از سرقت و نقش وزارت ارتباطات در این زمینه گفت: وزارت ارتباطات هم از جمله دستگاه هایی است که وظایفی در این حوزه دارد و باید به آنها عمل کند. ما هم جلسات مشترکی با آنان داشته‌ایم و همکاری‌هایی میانمان وجود دارد.

وی درباره زمانبر شدن کشف موبایل‌های مسروقه و حتی عدم یافتن آنها نیز اظهارکرد: در مورد کشف موبایل های سرقتی ما صددرصد نیاز به شیوه جدید داریم و خود ما هم در آخرین جلسه در پایان سال گذشته پیشنهادهای جدیدی داشتیم و باید پس از جمع‌بندی آن با وزارت ارتباطات هم جلسه‌ای بگذاریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قابل توجه خانم ها / ظلم به رحم چیست؟