سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی خراسان جنوبی گسترش می‌یابد


سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی خراسان جنوبی گسترش می‌یابد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در شهرستان‌های مرزی استان با مشارکت شرکت‌های توسعه‌گرا و بخش خصوصی گسترش می‌یابد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی "حمید ملانوری" در تشریح نتایج دیدارش با "حسین مدرس خیابانی" مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، از سرمایه‌گذاری‌های این مجموعه در شهرستان‌های مرزی استان خبر داد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های معدنی شهرستان نهبندان، مقرر شد با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری امید و بخش خصوصی، یک واحد معدنی و صنعتی در این شهرستان احداث و راه‌اندازی شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حوزه گسترده فعالیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری امید، از سند راهبردی و برنامه عملیاتی این هلدینگ مبنی بر توجه به مناطق مرزی گفت و اظهار داشت: با توجه به این توان، مقرر شد شرکت امید، مطالعات لازم درخصوص ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های مرزی استان را انجام دهد.

وی گفت: در ادامه این مطالعات، با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت امید و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، واحدهای معدنی یا صنعتی در شهرستان‌های مرزی استان ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

ملانوری به سرمایه‌گذاری این مجموعه برای واحدهای توسعه‌ای کارخانه کویر تایر اشاره کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای احداث و راه‌اندازی هرچه سریع‌تر کارخانه استیل کورد با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت کویرتایر و بخش خصوصی انجام شود.

وی گفت: با توجه به سابقه شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید در پروژه‌های صنعتی و معدنی متعدد در سطح کشور به ویژه در خراسان‌ جنوبی، توسعه سرمایه‌گذاری‌های این هلدینگ، نتایج خوبی را برای استان به همراه خواهد داشت.

خراسان جنوبی چهار شهرستان مرزی در مجاورت کشور افغانستان دارد و انواع مواد معدنی یکی از قابلیت‌های اقتصادی این استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت