رصد فعالیت هیات‌های بازرسی انتخابات استان مرکزی در اولویت قرار دارد


رصد فعالیت هیات‌های بازرسی انتخابات استان مرکزی در اولویت قرار دارد

اراک - ایرنا - رییس هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت:‌پایش و رصد فعالیت هیات‌های بازرسی در سطح استان به عنوان مهمترین اصل در امر انتخابات است که باید  اخبار مرتبط نیز به موقع انعکاس داده شود.

" مهدی زندیه وکیلی" روز سه شنبه در نشست هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی افزود: اعضای این هیات ضمن کنترل فرآیند انتخابات، بر پیشگیری از تخلفات احتمالی تمرکز کنند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات سالم، مهمترین اهداف دست اندرکاران انتخابات است گفت: هیات بازرسی در کنار هیات اجرایی و نظارت در راستای حسن برگزاری انتخابات و پیشگیری از تخلفات تشکیل می‌شود.
رئیس هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی اظهار داشت: هیات های بازرسی در مرکز استان و شهرستان ها باید فعال باشند و اخبار مربوط به کاندیداها و احتمال تخلفات مربوط به هیات‌های اجرایی و نظارت در موعد مقرر انعکاس داده شود و تنها معطوف به روز برگزاری انتخابات نباشد .
زندیه وکیلی تصریح کرد: هیات های بازرسی باید برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا آمادگی لازم را داشته باشند و برای برگزاری انتخابات سالم از هیچ کوششی دریغ نکنند و این مهم با حساسیت دنبال شود.
وی ضمن تاکید بر اینکه نوع نگرش هیات های بازرسی استان باید معطوف بر نظارت های موردی باشد گفت: کوچکترین تخلف موردی در مرکز استان و سطح شهرستان ها می تواند در اذهان و افکار عمومی به گونه ای جلوه کند که تلاش و زحمات مابقی بخش ها نادیده گرفته شود و صحت و سلامت انتخابات را تحت الشعاع قرار دهد.
رئیس هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی بیان داشت: تخلفات موردی در وهله نخست باید شناسایی و سپس برخورد قاطع صورت گیرد چرا که دست اندرکاران برگزاری انتخابات بر برگزاری صحیح و مبتنی بر قانون این مهم تاکید ویژه‌ای دارند.
زندیه وکیلی ضمن تاکید بر اینکه نقش هیات های بازرسی در هر دوره از انتخابات برجسته تر می‌شود گفت: افزایش تعداد بازرسان در هر شعبه یک "بازرس" و هر ۱۵ شعبه یک "سر بازرس" نشان از اهمیت این هیات در امر انتخابات است و این مهم نشان می دهد وزارت کشور و قوه مجریه از هیات های بازرسی انتظار بیشتری دارند و نقش این نهاد را در راستای برگزاری انتخابات سالم و قانون تاثیر گذار می دانند.
وی یادآور شد: شاخص های ارزیابی هیات های بازرسی به صورت متمرکز از تهران اعلام شده است و مقوله ارزیابی درسطح استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که نشان از عملکرد و فعالیت دست اندرکاران انتخابات است که انتظار می‌رود، ارزیابی ها نیز باید به موقع انعکاس داده شود.
رئیس هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی بیان داشت: در برخی شهرستان ها گزارشاتی مبنی بر رد صلاحیت و همچنین انصراف داوطلبین ارائه شده است که انتظار می رود این اقدامات در چارچوب قانون صورت گیرد و تخلفات احتمالی نیز در این راستا به هیات های بازرسی انعکاس داده شود
زندیه وکیلی تاکید کرد: امید است با تعامل و همکاری میان هیات های اجرایی ، نظارت و بازرسی انتخابات شاهد انتخاباتی سالم‌ و با مشارکت حداکثری مردم در خردادماه سال جاری باشیم.
مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ارزیابی های لازم در مرکز استان و شهرستان ها انجام می شود و بر اساس بازدید های میدانی که صورت گرفته اقدامات مناسبی در امر برگزاری انتخابات در حال انجام است.
" غلامرضا فتح آبادی" افزود: انتظار می رود هیات های بازرسی در شهرستان ها عملکرد و فعالیت های مناسب تری در راستای برگزاری انتخابات انجام دهند تا شاخص های ارزیابی استان ارتقا یابد.
وی با اشاره به اینکه فهرست تخلفات و جرائم انتخاباتی در اختیار مجریان انتخابات قرار گرفته است گفت: ثبت نام" بازرسان" از اول اردیبهشت ماه در سامانه انجام می‌شود که امید است استان مرکزی از نخستین استانهایی باشد که اسامی بازرسان و سربازرسان را در این سامانه ثبت می کند تا بر این اساس بتوانیم شاخص های لازم را برای استان کسب کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی