فرماندار آستارا مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز را خواستار شد


فرماندار آستارا مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز را خواستار شد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا از بخشداران، شهرداران و دهیاران خواست با هر گونه ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در شهرها و روستاهای این شهرستان، مطابق قانون برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز سه شنبه در جلسه دهیاران در فرمانداری آستارا افزود: در سال گذشته ۲۰۵ پرونده تخلف در شهرداری های آستارا و لوندویل و ۷۵ پرونده تخلف در بخشداری ها با موضوع ساخت و ساز غیرمجاز تشکیل شده است.

وی بیان کرد: کمتر شاهد پیگیری های قضایی در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز هستیم و بخشداران و دهیاران و شهرداران به این امر حساسیت داشته باشند و همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی نیز ضروری است.

وی اضافه کرد: دستگاه های خدمات رسان نظیر آب، برق و گاز برای واگذاری انشعاب به هر گونه ساخت و ساز، باید استعلامات لازم را از شهرداری های آستارا و لوندویل اخذ کنند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته بخشی از اراضی کشاورزی آستارا تغییر کاربری یافته و مساعدت و هم افزایی بیشتر مسئولان و نهادهای ذیربط در برخورد با عوامل تغییرکاربری غیرمجاز زمین های کشاورزی ضروری است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا هم بیان کرد: هدف از ایجاد کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها جلوگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی و فاقد استانداردهای فنی است و اجرای طرح تفصیلی شهر آستارا، گامی جهت جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز خواهد بود.

کامبیز لقمانی مقدم اظهار کرد: بافت و بناهای فرسوده برای این شهرستان گردشگرپذیر نامناسب است و دستگاه‌های متولی نوسازی فضاها، اماکن قدیمی و زیرساخت‌ها را در دستور کار قرار دهند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن دارای هزار هکتار وسعت و حدود ۵۱ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید