دین‌پرست: با ناقضان قرنطینه برخورد می‌شود


دین‌پرست: با ناقضان قرنطینه برخورد می‌شود

تهران- ایرنا- دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا از برخورد با ناقضان قرنطینه‌ها خبر داد و گفت: طبق آخرین آماری که امروز به وزارت بهداشت اعلام شد، مشخص شد 21 هزار نفر به صورت قطعی قرنطینه‌ها را نقض کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا «بابک دین پرست» با تشریح دستور کار سیزدهمین جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا اظهار کرد: در جلسه امروز گزارش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارائه شد. کمیته‌های بهداشت و درمان و کمیته عالی نظارت آن وزارتخانه گزارشی از وضعیت رعایت اصول بهداشتی و تعیین مصادیق انحراف از آنها ارائه کردند.

وی افزود: بر اساس گزارش وزارت بهداشت ۳۰۱ شهر قرمز، ۹۵ نارنجی، ۴۵ شهر زرد و ۷ شهر آبی اعلام شد. همچنین این گزارش بیانگر رعایت ۵۸ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور است که باید به عدد ۹۰ درصد برسد.

دین پرست عنوان کرد: وزارت بهداشت همچنین در گزارش خود مصادیق مربوط به عدم رعایت پروتکل‌ها در بخش‌هایی چون مراکز ورزشی، سالن‌های پذیرایی، تهویه مناسب و استفاده از ماسک در اماکن عمومی و رعایت فاصله گذاری را مشخص کرد.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا از تفکیک شهرها و استانها خبر داد و گفت: طبق دستور عبدالرضا رحمانی فضلی فرمانده قرارگاه، امشب نتیجه جلسه را به استان‌ها اعلام و پیگیری لازم برای افزایش رعایت پروتکل‌های مربوطه را خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مقرر شد وزارت بهداشت گزارش‌های هفتگی را به قرارگاه اعلام کند و روند تغییرات را به صورت مناسب و مستمر به قرارگاه برای پیگیری های بعدی اعلام کند.

دین پرست همچنین از برخورد با ناقضان قرینطنه‌ها خبرداد و گفت: طبق آخرین آماری که امروز به وزارت بهداشت اعلام شد، ۲۱ هزار نفر از شهروندان به صورت قطعی قرنطینه ها را نقض کردند. قرار شد کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد در یکی دو روز آینده مکانیسیم برخورد قانونی با این افراد را ابلاغ و اقدامات لازم برای برخورد قانونی با این افراد صورت گیرد.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا یادآور شد: موضوع بعدی این نشست عدم رعایت برخی از پروتکل‌ها و ابلاغ رای صادره از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا توسط دستگاه‌های دولتی بود که لیست آن در اختیار قرارگاه قرار گرفت، که در مکاتبات و ابلاغیه های خود اقدامات لازم برای پیگیری آن خواهیم داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی