سرقت یک میلیاردی تعمیرکار موبایل از مشتریانش + عکس و جزئیات


سرقت یک میلیاردی تعمیرکار موبایل از مشتریانش + عکس و جزئیات

حوادث رکنا : یک تعمیرکار تلفن همراه در مشهد ارزهای دیجیتال مشتری هایش را به سرقت برد.

سارق حرفه ای در مشهد به دام پلیس افتاد.

به گزارش رکنا، مشکل تلفن همراهش از پرش آنتن شروع شد، بعد مشکلات دیگری هم به آن اضافه شد به طوری که امکان استفاده از گوشی را نداشت. مرد جوان برای حل این مشکل تلفنش را به یک تعمیرکار سپرد غافل از اینکه، به یک خیانت‌کار اعتماد کرده و به‌زودی تمام پس‌اندازش را از دست می‌دهد.

با شکایت مردی جوان به پلیس فتای خراسان‌رضوی مبنی بر سرقت کیف پول دیجیتالش (ولت) و ربودن تمام پول‌هایش پرونده ای در این باره تشکیل شد. شاکی که برای تکمیل پرونده فراخوانده شده بود درباره جزئیات شکایتش به کارشناسان پلیس فتای خراسان‌رضوی گفت: با توجه به تبلیغات ارزرمزها و سودهای زیادی که عده‌ای از این بازار به دست آورده بودند، تصمیم گرفتم این نوع سرمایه‌گذاری را امتحان کنم. از آنجا که هیچ سرمایه کناره‌ای نداشتم که آن را به سمت این بازار هدایت کنم، تصمیم به فروش خانه‌ام گرفتم تا بعد از این سرمایه‌گذاری کلان از سود آن بهره‌مند شوم. اما چند وقت پیش به‌دلیل حادثه‌ای گوشی تلفن‌ همراهم به زمین خورد و دیگر روشن نشد. به سراغ یک تعمیر‌کار تلفن همراه رفتم و گوشی‌ام را در اختیارش گذاشتم، چند روز بعد هم تلفنم که روشن شده بود را پس گرفتم. این گوشی نه تنها برایم گوشی هوشمند بود بلکه تمام دارایی و سرپناهم به امید دستیابی به سود حسابی هم در آن ذخیره کرده بودم، اما پس از تحویل از تعمیرگاه و مراجعه به کیف پول دیجیتالی‌ام (ولت) متوجه شدم کیف پولم خالی است. در حالی که در این کیف 400میلیون تومان معادل 0.25 بیت‌کوین دارایی داشتم.

بررسی‌های بعدی نشان داد که این فرد در اقدامی عجیب و سهل‌انگارانه بر روی کیف پول دیجیتالش رمز نگذاشته و از این روی طعمه مناسبی برای شیادان فضای مجازی بوده است.

بررسی یک احتمال قوی

با تکمیل شکایت این فرد و ثبت اظهاراتش، اولین گزینه‌ای که پیش روی کارشناسان خودنمایی می‌کرد و احتمال سرقت را افزایش می‌داد، وجود فردی بود که با دسترسی به محتوای تلفن همراه این شهروند قصد تعمیر آن را داشته است.

اما پیش از مراجعه مأموران به فرد تعمیرکار، اقدامات فنی و پلیسی در دستور کار قرار گرفت و منجر به نتایجی شد که هویت متهم به سرقت شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در مشهد دستگیر شد.

متهم که تعمیرکار تلفن‌همراه بود، پس از دیدن شواهد و ادله دیجیتالی که نقش او را در این سرقت‌ها نشان می‌داد، اتهامش را پذیرفت و اعتراف کرد که با سوء‌استفاده از غفلت مشتری و دسترسی به کیف پول دیجیتال داخل گوشی هوشمندی که برای تعمیر به وی سپرده شده بود، محتوای کیف پول را به کیف پول دیگری منتقل کرده و بدین ترتیب موجودی حساب شاکی را خالی کرده است.

شناسایی 2پرونده دیگر

بررسی کیف پول دیجیتالی این فرد نشان می‌داد که حدود یک میلیارد تومان ارزرمز درون آن وجود دارد و همین موضوع ظن مأموران را برانگیخت. کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی که احتمال می‌دادند این فرد با همین شگرد سرقت های دیگری را هم انجام داده باشد، تحقیقات و بازجویی‌هایشان را ادامه دادند.

تحقیقات دیجیتالی مأموران در نهایت نشان داد که آن‌ها اشتباه نکرده‌اند و این فرد با همین شگرد 2سرقت دیگر هم انجام داده است. که مبلغ نهایی این سرقت‌ها 600میلیون تومان بوده است.

به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کنید

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه رمزارزها قواعد خاص خود را دارند و مالک آن‌ها فردی است که این رمزها را در اختیار داشته باشد، از شهروندان خواست برای کیف پول‌های دیجیتال خود رمز مجزایی قرار دهند و تنها به رمز گوشی تلفن همراهشان بسنده نکنند.

سرهنگ جهانشیری با اشاره به اینکه در این پرونده متهمان فریب یک تعمیرکار تلفن همراه را خورده‌اند، بیان کرد: شهروندان هنگام مراجعه به تعمیرگاه‌های تلفن همراه از مجاز بودن آن‌ها مطمئن شوند تا در صورت وجود هر مشکلی بتوانند موضوع را از طریق اتحادیه این صنف پیگیری کنند.

وی با بیان شگردهای مختلفی که در بازار رمزارزها وجود دارد، بیان کرد: اعتماد بیجا به افراد آگاه در این حوزه، فریب خوردن از سوی صرافی‌های غیرمجاز، خرید ارزهای دیجیتال غیرآشنا و جعلی از مهم‌ترین شگردهایی است که سرمایه‌گذاران در این بازار با آن روبه‌رو می‌شوند و تنها راه پیشگیری، افزایش اطلاعات و فراگرفتن سواد لازم برای ادامه حضور در این زمینه است.

وی ادامه داد: در این پرونده که با خیانت در امانت روبه‌رو بودیم، پس از تکمیل پرونده متهم برای رسیدگی به جرائمش به دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه‌ای معرفی شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری