سخنگوی اصل نود مجلس از نیروهای مسلح برای افزایش حقوق سربازان تقدیر کرد


سخنگوی اصل نود مجلس از نیروهای مسلح برای افزایش حقوق سربازان تقدیر کرد

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی از اقدامات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای محقق شدن حقوق قانونی سربازان تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا، علی خضریان روز سه شنبه در مورد افزایش حقوق سربازان گفت: سال گذشته با استناد به ماده ۴۹ و ۵۰ ⁧ قانون ⁩خدمت وظیفه عمومی در خصوص ⁧ حقوق سربازان وظیفه مشخص شد تنها ۱۳ درصد از حقوق مصوب تمامی سربازان پرداخت می شد که برای روشن شدن موضوع از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که مسئول تامین این بودجه است، موضوع پیگیری شد.

وی با بیان اینکه سربازان در حال خدمت نیز عموما از قشر ضعیف جامعه محسوب می شوند، تصریح کرد: از رسالت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور است و ماده ۴۹ و ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، دولت را بر پرداخت ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق پایوران به سربازان مجرد و متاهل ملزم کرده است که تأمین بودجه مورد نیاز به عهده وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است و باید در اختیار نیروهای مسلح قرار می گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: امروز با تلاش‌ها و پیگیری مجلس، شاهد رشد افزایش حقوق سربازان هستیم، براساس میانگین، حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری افزایش یافته و در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی است.

خضریان با بیان اینکه سربازی باید از سرباز یک عاشق به وطن بسازد، گفت: سربازی باید از سرباز یک مدافع امنیت و اقتدار ملی، ایثارگر و فداکار، وظیفه شناس و وطن پرست بسازد تا بتواند با دل و جان پایبند نظام و اهداف انقلاب باشد و این امر مستلزم حمایت های مادی و معنوی از سربازان است. امیدوارم علاوه بر افزایش حقوق، شاهد تحولات جدی تری در حوزه سربازی باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قدردان همراهی و اقدامات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای محقق شدن حق قانونی سربازان هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...