آخرین جزئیات و تغییرات در اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان


در حالی قرار است در سال جاری مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اجرا شود که هنوز منابع مورد نیاز و مصوب مجلس برای مرحله اول متناسب‌سازی به این سازمان واگذار نشده است.

در حالی قرار است در سال جاری مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اجرا شود که هنوز منابع مورد نیاز و مصوب مجلس برای مرحله اول متناسب‌سازی به این سازمان واگذار نشده است.


به گزارش تسنیم؛ مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در حالی قرار است در سال جاری اجرا شود که در روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان تحت عنوان الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.

بر اساس اعلام مصطفی سالاری؛ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی قرار بود مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان به حساب 3 میلیون و 600 هزار نفر واریز شود که با آغاز واریز حقوق بازنشستگان این سازمان اعتراضاتی از سوی جامعه بازنشستگان در رابطه با احکام صادر شده صورت گرفت و در نهایت سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی وعده داد که بزودی ایرادت ایجاد شده در احکام بازنشستگان تصحیح و احکام جدید صادر شود؛ در ابتدا قرار بود این احکام در فروردین صادر شود که بنا بر اعلام سازمان تأمین اجتماعی صدور احکام جدید به اردیبهشت موکول شد.

در حالی در اسفند 98 دریافتی یک بازنشسته تأمین اجتماعی حداقل بگیر با 30 سال سابقه یک میلیون و 670 هزار تومان بود که با اعمال متناسب سازی مرداد به 2 میلیون و 800 هزار رسید که بنا بر اعلام سازمان تأمین اجتماعی با متناسب سازی امسال دریافتی آنها 4 میلیون و 300 هزار تومان خواهد بود.

همچنین یک بازنشسته 20 سال سابقه در اسفند دو سال قبل، یک میلیون و 600 هزار تومان دریافت می‌کرد که با متناسب سازی حقوق مرداد به 2 میلیون و 400 هزار تومان رسید که با اعلام سازمان تأمین اجتماعی با افزایش‌های امسال دریافتی آنها 3 میلیون و 900 هزار تومان می‌شود.

در حالی مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی از تأمین اعتبار برای پرداخت مرحله دوم متناسب سازی بازنشستگان با همراهی دولت خبر داده بود که محمد اسدی، دبیر کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در ارتباط با تأمین اعتبارات مورد اشاره شده ابراز نگرانی کرده است.

در همین ارتباط محمد اسدی با تأکید بر لزوم اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی برای تقویت بنیه مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: باید مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی برای واگذاری 32 هزار میلیارد تومان سهام شرکتهای دولتی به تأمین اجتماعی اجرا شود تا این سازمان بتواند به پشتوانه منابع مالی قابل اتکا علاوه بر اجرای متناسب سازی، خدمات مطلوب و مورد نیاز جامعه تحت پوشش را ارائه دهد.

وی عنوان کرد: پس از پیگیری‌های فراوان صورت گرفته توسط مدیرعامل و تیم مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی، مبایعه‌نامه مربوط به واگذاری سهام شرکتهای دولتی به ارزش 32 هزار میلیارد تومان در اجرای مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی به سازمان تأمین اجتماعی تحویل شده است و انتظار داریم فرآیند واگذاری هرچه سریعتر تکمیل شود و در گام بعد نیز به دنبال دریافت منابع 89 هزار میلیارد تومانی مروبط به بودجه سال جاری هستیم.

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین تحقق مطالبات بازنشستگان و بهبود وضعیت معیشت آنها را تنها از طریق بهبود و ارتقاء مداوم خدمات سازمان تأمین اجتماعی امکان‌پذیر دانست و گفت: این سازمان در سال جاری ماهیانه بیش از 15 هزار میلیارد تومان هزینه دارد و برای ایفای تعهدات خود علاوه بر دریافت به موقع حق بیمه که مهمترین منبع مالی تأمین اجتماعی است، باید مطالبات از دولت را نیز با سازوکاری دقیق و موثر دریافت کند.

اسدی افزود: امیدواریم منابع مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان بهتر و سریعتر از منابع مرحله اول به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود و دولت به زودی سازوکار موثری را برای ایفای تعهدات خود در قبال بیمه شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی هنوز منابعی بابت متناسب سازی حقوق بازنشستگان دریافت نکرده است، گفت:تکلیف قانونی دولت در سال جاری پرداخت 89 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی است و بهتر است پرداختها از ابتدای سال شروع شود تا بازنشستگان نسبت به ایفای تعهد دولت در قبال این سازمان دلگرم و خوش‌بین شوند.

دبیر کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: دومین مرحله متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی درحالی اجرا شد که هنوز منابع مورد نیاز و مصوب مجلس برای مرحله اول متناسب سازی به این سازمان واگذار نشده است.

در هر صورت در این سال‌ها، سفره زندگی بازنشستگان هر روز کوچکتر شده است و علی‌رغم درخواست‌های متعدد از سوی آنها برای رفع مشکلات زندگی، اما مشکلات و موانع آنها هر روز بیشتر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟