کرونا 5 شهرستان و 3جزیره در هرمزگان را قرمز کرد


کرونا 5 شهرستان و 3جزیره در هرمزگان را قرمز کرد

بندرعباس- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه با افزایش آمار مبتلایان به کرونا 5 شهرستان و 3جزیره در این استان در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

دکتر محمود حسین پور روز سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، پارسیان و جزایر قشم، کیش و هرمز در شرایط قرمز به سر می برند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز دو مورد به شمار شهرستان های نارنجی هرمزگان نیز اضافه شده، گفت: هم اکنون شهرستان‌های بشاگرد، بستک، جاسک ، حاجی آباد و رودان در وضعیت نارنجی قرار دارند که دو شهرستان اول پیش از این در شرایط زرد بودند و شهرستان های بوموسی و سیریک نیز زرد هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آخرین آمار بستری های کرونا در استان را ۴۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این شمار حال ۱۴ نفر بسیار وخیم گزارش شده است و تاکنون یک هزار و ۹۴ نفر در استان قربانی این ویروس مرگبار شدند.

دکتر حسین پور ادامه داد: مردم باید آگاه باشند که تنها در صورتی می توان زنجیره انتقال کرونا را قطع کرد که همه گروه ها خود را ملزم و مکلف به رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی بدانند.

این مقام مسوول در خصوص قرنطینه سه هفته ای مبتلایان به کرونا، گفت: پیرو مصوبه ستاد مقابله با کرونای دانشگاه در هفته گذشته با توجه به مشاهده شروع علائم یا ادامه بیماری در هفته سوم در برخی از افراد تست مثبت و مبتلا به کووید، اعلام شد تا اطلاع ثانوی و حصول نتیجه تحقیقات، بیماران با تست مثبت، سه هفته در قرنطینه باشند.

وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی و تحقیقاتی که صورت گرفت، مشخص شد درصد بسیار کمی از بیماران در هفته سوم علامت دار می شوند و یا روند بیماری آنها بیش از دو هفته طول می کشد .

دکتر حسین پور اظهار داشت: بنابراین با توجه به مستندات در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونای دانشگاه مصوب شد قرنطینه بیماران تست مثبت، با نظر پزشک معالج از ۱۰ روز تا ۱۴ روز باشد و اگر بیماری در هفته سوم علامت دار شود و یا بیماری وی ادامه پیدا کند، با نظر پزشک معالج باید تا سه هفته در قرنطینه بماند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۴۰ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود سه میلیون نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...