پیچش عطر شکوفه‌های بهار نارنج در گیلان


پیچش عطر شکوفه‌های بهار نارنج در گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت شکوفه های بهار نارنج از 11 هزار هکتار از باغات مرکبات استان، گفت: فروش شکوفه‌های بهار نارنج از وضعیت خوبی برخوردار است.

علی موسوی در جمع خبرنگاران گفت: گلبرگ‌های نارنج در ایران به نام بهار نارنج مشهور بوده که همه ساله در اواخر فروردین تا اوایل اردیبهشت بسته به گرمای هوا به بار می‌نشیند و هم اکنون برداشت این شکوفه های نارنج در حال انجام است.

وی افزود: در گیلان ۱۱ هزار هکتار از باغ مرکبات وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود باغداران استان در سال جاری ۵۵۰ تن شکوفه بهار نارنج به ارزش اقتصادی ۲۷۵ میلیارد ریال برداشت کنند.

موسوی با بیان اینکه بهار نارنج به صورت فله‌ای به فروش می رسد، گفت: فروش شکوفه‌های بهار نارنج از وضعیت خوبی برخوردار است و این محصول در استان از بازارپسندی بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین باغات مرکبات در شهرستان رودسر قرار داشته و شهرستان‌های املش، لنگرود، لاهیجان، تالش نیز در رده های بعدی قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: این گل‌ها در تهیه مربا، عرق گیاهی، دم نوش و شربت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل