راه اندازی سامانه حمایت از خانواده زندانیان


راه اندازی سامانه حمایت از خانواده زندانیان

مدیرکل زندان های گیلان، با بیان اینکه در برنامه تحولی قوه قضاییه رسیدگی به امور خانواده های زندانیان یک امر مهم است، گفت: سامانه حمایت از خانواده های زندانیان راه ادازی شده که بستری همواره در راستای حمایت های ویژه از آنان است.

رضا محمدی اصل در نشست با معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی و رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج برگزار شد، حمایت، حفاظت و مراقبت از خانواده های زندانیان را یکی از وظایف اصلی سازمان زندان ها دانست و اظهار کرد: همسو با برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها باید با گامی پرقدرت در سال جدید در قالب پویش های همدلانه برای خانواده های زندانیان را آغاز و حضور گروه های جهادی را در این امر پررنگتر کنیم.

وی افزود: خانواده های زندانیان نباید هیچ اضطرابی در راستای پیگیری پرونده قضایی سرپرست خانوار در زمان تحمل حبس داشته باشند و باید از همه توان و پتانسیل های موجود جهت توانمندسازی گروه هدف استفاده کرد.

مدیرکل زندان های گیلان، تعداد مشاوره به خانواه های زندانی را در سال ۹۹ بیش از ۱۶ هزار مورد دانست و عنوان کرد: مرکز مراقبت بعد از خروج زندان های گیلان توانست با رایزنی های صورت گرفته در سال ۹۹ بیش از ۵۵۰ خانواده نیازمند مددجو را به سازمان ها و نهادها معرفی کند. همچنین معرفی بی از ۷۴۰۰ مددجوی آزاد شده به مرکز مراقبت بعد از خروج در سال گذشته انجام شده است.

محمدی اصل، با بیان اینکه در برنامه تحولی قوه قضاییه رسیدگی به امور خانواده های زندانیان یک امر مهم است، گفت: سامانه حمایت از خانواده های زندانیان راه ادازی شده که بستری همواره در راستای حمایت های ویژه از آنان است. سرعت ارایه خدمات و دسترسی آسان برای استفاده از خدمات حمایتی از مزایایی این سامانه است.

وی یادآور شد: خانواده های مددجویان برای استفاده از سامانه مذکور با مراجعه به نشانی samanehemayat.com نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی