مرگ ناشی از کرونا در کرمانشاه روبه افزایش است


مرگ ناشی از کرونا در کرمانشاه روبه افزایش است

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، وضعیت بیماری کووید 19 در استان را بحرانی دانست و اعلام کرد که آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا و مرگ ناشی از شیوع این ویروس در کرمانشاه در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا، «محمد ابراهیم شکیبا» عصر سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کویید ۱۹ تاکنون ۳۳۰ هزار و ۸۶ نفر در استان کرمانشاه به دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان ها بستری شده اند.

وی با بیان اینکه اکنون ۸۴۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: از این آمار ۱۳۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که ۳۵ نفر از آنان در وضعیت بحرانی قرار دارند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون هزار و ۶۰۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه جان خود را از دست داده اند.

شکیبا یادآور شد: در هفته آخر اسفند ماه میانگین روزانه مبتلایان قطعی به کرونا ۶۷ نفر و آمار بستری ۴۴ نفر بود که اکنون این آمارها به ۴۶۰ و ۱۹۸ نفر رسیده است.

به گفته وی در هفته آخر اسفند به صورت میانگین روزانه کمتر از یک نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می داد اما این آمار در هفته آخر فروردین به ۷.۷۵ رسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه هنوز در مرحله چهارم شیوع گسترده بیماری هنوز به اوج نرسیده ایم، گفت: هر روز آمار ابتلا، بستری و مرگ ناشی از شیوع کرونا در کرمانشاه افزایش پیدا می کند.

شکیبا با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه کمتر از ۵۰ درصد است، اظهار داشت: با توجه به تاکیدات ستاد کرونا، اقدام مهمی برای رعایت پروتکل‌ها انجام نشده و همچنان شاهد فعالیت پاساژها، باشگاه های بدنسازی، بازارهای روز و قلیان سراها هستیم.

وی افزود: با وجود تاکید ستاد کرونا همچنان آرامستان ها باز و مراسم تشییع و خاکسپاری با جمعیت زیاد برگزار می شود که یکی از مهمترین راه های انتقال بیماری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به روند معرفی متخلفان کرونایی به دستگاه قضایی گفت: تاکنون ۲۱ هزار نفر به واسطه تخلفات کرونایی به دستگاه قضایی معرفی شده اند که چهار هزار مورد آن در طرح نظارتی شهید قاسم سلیمانی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس