معاون بنیاد مسکن: تسهیلات احداث واحدهای مسکونی دو برابر شد


معاون بنیاد مسکن: تسهیلات احداث واحدهای مسکونی دو برابر شد

گناوه - ایرنا - معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تسهیلات پرداختی برای احداث واحدهای مسکونی در شهرها و روستاهای کشور در مدت زمان حادثه‌های قبلی در 5 ماه اخیر دو برابر شده است.

به گزارش ایرنا، عزیزالله مهدیان عصر سه شنبه در بازدید از روستاهای زلزله زده شهرستان گناوه افزود: در این راستا تسهیلات روستایی از ۴۰ به ۸۰ میلیون تومان و شهری از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی اظهارکرد: تسهیلات اختصاص یافته برای بازسازی واحدهای مسکونی ناشی از حوادث در روستاها 8- میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد است و در کنار آن ۲۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض اختصاص داده می‌شود.

مهدیان ادامه داد: در کنار این تسهیلات برای اسکان موقت در روستاها ۱۵ میلیون تومان و شهرها ۲۰ میلیون تومان در مدت زمانی که واحدها در دست احداث است، کمک می شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در مجموع برای یک واحد احداثی در روستا حدود ۱۶۵ میلیون تومان پرداخت می شود که از این مبلغ ۱۱۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض است و در قالب های مختلف پرداخت اختصاص می یابد.

وی افزود: برای واحدهای شهری نیز ۱۸۵ میلیون تومان اعتبار است که ۱۳۵ میلیون تومان آن تسهیلات و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض و اسکان موقت ۲۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

وی یادآورشد: عمده واحدهای احداثی در روستاها ۶۰ تا ۷۰ مترمربع است اما افرادی که نیاز و توان بیشتری دارند می توانند با زیربنای بیشتری بسارند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی به نتایج سرکشی از روستاهای زلزله زده گناوه اشاره کرد و گفت: خسارت های واردشده ناشی از زلزله بخصوص در مناطق روستایی واحدهای فرسوده است.

وی اظهارداشت: کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام ارزیابی خسارت های وارد شده هستند و تلاش داریم تا پایان هفته صددرصد به اتمام برسد.

وی ادامه داد: وقتی که ارزیابی ها و آمار دقیق خسارت ها مشخص شد به وزارت کشور اعلام و پیشنهاد خواهد شد تا در جلسه هیات دولت درخصوص مصوبات لازم اخذ و عملیات بازسازی آغاز شود.

مهدیان گفت: در از اوایل هفته آینده آواربرداری منازل آسیب دیده از زلزله در روستاهای شهرستان گناوه شروع می شود و عملیات اجرایی منازل افرادی که کارشناسی آنان به پایان رسیده و پرونده تکمیل شده دارند، آغاز خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی افزود: واحدهای تعمیری در روستاهای گناوه کم هستند و عموم فرسوده هستند که آسیب دیدند و امکان تعمیر و بهسازی آنان وجود ندارد و باید تخریب و نوسازی شوند.

وی اظهارکرد: واحدهای نوسازی و جدید که تسهیلات اخذ کردند هیچگونه خسارتی از زلزله ندیدند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت ۱۱:۱۱ روز یکشنبه در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

شدت این زلزله در استان های خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز احساس شد.

هم اینک خدمات زیرساختی از جمله ، برق ، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده برقرار است.

شهرستان گناوه در ۱۱۰ کیلومتری شمال استان بوشهر قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس