خودروی خودران تسلا دونفر را کشت!


خودروی خودران تسلا دونفر را کشت!

ایتنا - گزارش‌های به دست آمده از مجله وال استریت و رویترز حاکی از آن است که دو نفر در حادثه برخورد تسلا مدل اس با درختی در شمال هوستون جان خود را از دست دادند. البته این اتفاق در حالی افتاد که هیچ کس روی صندلی راننده ننشسته و یکی در صندلی شاگرد و دیگری روی صندلی عقب نشسته بود.

فناوری Autopilot تسلا بار دیگر به دنبال وقوع یک حادثه مرگ بار که در طی آن دو نفر جان خود را از دست دادند، زیر سوال رفت.

به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، گزارش‌های به دست آمده از مجله وال استریت و رویترز حاکی از آن است که دو نفر در حادثه برخورد تسلا مدل اس با درختی در شمال هوستون جان خود را از دست دادند. البته این اتفاق در حالی افتاد که هیچ کس روی صندلی راننده ننشسته و یکی در صندلی شاگرد و دیگری روی صندلی عقب نشسته بود.

هنوز مشخص نیست که آیا فناوری Autopilot به هنگام وقوع این تصادف فعال بوده است یا نه. علاوه بر این هویت این دو شخص هنوز مشخص نشده است اما یکی از آنها 59 ساله و دیگری 69 ساله بودند. علاوه بر این تسلا نیز در رابطه با وقوع این تصادف هنوز اظهار نظری نکرده است.
خودروی خودران تسلا دونفر را کشت!

اگر واقعا هیچکس روی صندلی شاگرد ننشسته باشد، احتمال این که دارندگان این خودرو درباره سیستم Autopilot یا Full Self-Driving اطلاعات کافی نداشته باشند زیاد است. مدت‌ها این نگرانی وجود داشت که مشتریان تسلا ممکن است فناوری یاد شده را بیش از حد دست بالا بگیرند و تصور کنند که می‌توانند دستان خود را از روی فرمان برداشته یا حتی صندلی راننده را ترک کنند.

با این حال حتی نسخه‌های بتای فناوری Full Self-Driving یا خودران کامل به معنای خودکار بودن تمام و کمال خودرو نیست و شما می‌بایست هر لحظه آماده کنترل کردن خودرو باشید. اگر برای مدت زمان زیادی دست خود را از روی فرمان بردارید، خودرو از شما می‌خواهد که توجهتان را دوباره به جاده متمرکز کنید.

این تصادف همچنین هشداری برای این امر است که خدمه اورژانس هنوز نتوانسته اند کاملاً با اتومبیل‌های برقی و باتری‌های بزرگ لیتیومی آنها سازگار شوند. افسر محلی حاضر در محل این حادثه اظهار داشته است که خاموش کردن اتس مدل اس 4 ساعت طول کشید و حتی تیم یاد شده برای کمک با تسلا تماس گرفتند. البته این به معنای طراحی خطرآفرین خودروهای برقی نیست بلکه نشان دهنده آن است که آتش نشان‌ها هنوز برای سروکار داشتن با آنها تجربه کافی ندارند.
خودروی خودران تسلا دونفر را کشت!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش