شهدای بازی دراز به درجه بالای معنویت و عرفان رسیدند


شهدای بازی دراز به درجه بالای معنویت و عرفان رسیدند

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل‌ذهاب گفت: شهدای عملیات غرورآفرین بازی دراز در جنگ با دشمن بعثی به درجات بالایی از معنویت و عرفان رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار «نوروز اکبری» عصر سه‌شنبه در حاشیه بازید از یادمان بازی دراز و فضای این یادمان به همراه جمعی از پرسنل ناحیه مقاومت سپاه سرپل‌ذهاب با بزرگداشت یاد شهدا، افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس ارتفاعات بازی دراز مهمترین و استراتژیک‌ترین ارتفاع در جبهه غربی کشور به شمار می رفت و نقش مهمی در بازدارندگی نقشه های دشمن داشت.

وی اظهار داشت: با برگزاری یادواره ها، نقش شهدا به نسل امروز معرفی می شود و راه برای ادامه دادن روشنگری می شود تا به گونه ای دیگر در جنگ نرم با دشمنان جنگید.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل ذهاب گفت: سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز به طور قطع یکی از افتخارات شهرستان سرپل ذهاب است.

او از برگزاری برنامه های بزرگداشت این روز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در فضای مجازی خبر داد.

عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزارتن جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)